• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Byta bodelsbatteri

Clint

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
42181
Medlemskap
2025
Har en Burstner Elegance 800 2013 som jag behöver byta bodelsbatterier på. Batterierna sitter under soffan till höger, men hur lossar jag soffan/ kommer åt batterierna? Hittar inga spärrar.
Med vänlig hälsning, Clint

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan och välkommen.
Bara en fundering, har du inte en tryckknapp typ de som sitter på skåp och lådor och som poppar ut, högt upp på framsidan (den blanka) så det går att fälla ner hela framsidan.

Här bild förresten.
Burstner batt..JPG
Burstner batteri.JPG
M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Aha, jag funderade nog på om du visste det och för att det ser ju otympligt ut att krångla ut batterier genom att bara fälla fronten.
Det går inte att haka loss fronten helt ev.? så man i alla fall kan ta ut batteriet/batterierna direkt på golvet utanför, för längre än så vet jag inte tyvärr.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Toppen