Så är man med bil #6 i ordningen... En helt ok bil för knappa 300'SEK.
Tänkte se vad jag kan klämma ur/i en Carado -09 på Ford rwd. Chassi. 7sovpl.
Den är ju inte direkt vinterutrustad, med o-isolerad gråtank under bilen, men det finns lösningar på det med.
Jag har sammanställt en för mig bygg/tidplan & investeringar. (Excel)
Saker som jag prioriterar är:
Nya "Europeiska" (lite hårdare för året-runt bruk) M+S däck, går upp lite i profil till 195/70/16, då kommer km-mätaren stämma precis. (~2,5% större rullradie)
Dragkrok, vilken inväntas offert från Dragkrokslagret.se, blir kostnaden för hög (över 5000kr) så tillverkar jag en själv med godkända ingående komponenter.
2x18W LED backljus... Tycker personligen om riktigt bra ljus när jag backar + större batteribank, nu 95A, som skall bli x2= 190A
Där efter är det en del som kan betraktas som "lullull" men kul att pilla med!
*250W solcell + nya generationens Tracer MPPT regulator/MT50 display
Solpanelen kommer kunna vinklas åt två håll för ev. tillvaratagande av solupp/nedgång.
*3000w sinusinverter (LF med UPS & flerstegsladdning vid 230v drift)
*2x backkamera. En mot draget och en "main" bakåt
*26" TV med både DVB-T2 & DVB-S2 (marksänt + direkt satellitingång)
*2" stereoenhet med tillhörande 5.1, slutsteg & 10" sub. (har det mesta)
*Dieselvärmare/luft 2Kw
*Ev. en helautomatisk parabol, med då ett maxpris på 12.000SEK
Skall fundera & snoka vidare under vintern. Den används mest när vi är utomlands.
I Sverige rullar mina husbilar mest när vi underhåller med Stollarna och då blir det sällan tid för tv tittande...
Bif. lite bilder på bilen i startutförande innan byggnationer... :
Här kommer undre hyllan tas bort,
så det blir plats för 26" Tv.
Kanon med takräcket för kommande solcell..! ...........................................................Röd pil= Gråtank...
Tänkte se vad jag kan klämma ur/i en Carado -09 på Ford rwd. Chassi. 7sovpl.
Den är ju inte direkt vinterutrustad, med o-isolerad gråtank under bilen, men det finns lösningar på det med.
Jag har sammanställt en för mig bygg/tidplan & investeringar. (Excel)
Saker som jag prioriterar är:
Nya "Europeiska" (lite hårdare för året-runt bruk) M+S däck, går upp lite i profil till 195/70/16, då kommer km-mätaren stämma precis. (~2,5% större rullradie)
Dragkrok, vilken inväntas offert från Dragkrokslagret.se, blir kostnaden för hög (över 5000kr) så tillverkar jag en själv med godkända ingående komponenter.
2x18W LED backljus... Tycker personligen om riktigt bra ljus när jag backar + större batteribank, nu 95A, som skall bli x2= 190A
Där efter är det en del som kan betraktas som "lullull" men kul att pilla med!
*250W solcell + nya generationens Tracer MPPT regulator/MT50 display
Solpanelen kommer kunna vinklas åt två håll för ev. tillvaratagande av solupp/nedgång.
*3000w sinusinverter (LF med UPS & flerstegsladdning vid 230v drift)
*2x backkamera. En mot draget och en "main" bakåt
*26" TV med både DVB-T2 & DVB-S2 (marksänt + direkt satellitingång)
*2" stereoenhet med tillhörande 5.1, slutsteg & 10" sub. (har det mesta)
*Dieselvärmare/luft 2Kw
*Ev. en helautomatisk parabol, med då ett maxpris på 12.000SEK
Skall fundera & snoka vidare under vintern. Den används mest när vi är utomlands.
I Sverige rullar mina husbilar mest när vi underhåller med Stollarna och då blir det sällan tid för tv tittande...
Bif. lite bilder på bilen i startutförande innan byggnationer... :
Här kommer undre hyllan tas bort,
så det blir plats för 26" Tv.
Kanon med takräcket för kommande solcell..! ...........................................................Röd pil= Gråtank...
Senast ändrad: