• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Byggare "Bob" kommer att skriva en reseberättelse... ;) Polen!

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.073
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Hej HBK vänner!

Efter ett antal byggprojekt/förbättringar av flertal husbilar över mååånga år som medlem, tänker jag för första gång skriva en reseberättelse.

15d i Polen. Vi vänder åter mot norden när vi nått saltgruvan i Wieliczka. Åter hem över Tyskland/Danmark.
Startar 1juli med färjan Stena Line till Gdynia. En enda dag förbokad hitintills; 2juli Sierra Golf på förmiddagen. (står där på kvällen 1juli)
Därefter siktar vi på att göra Bydgosczc över en kväll/natt den 2e. (kanske mer, låt se?)

Därefter kör vi mot Poznan för att säga hej till Fd. kollegor på den fabrik jag projekterade/flöden samt jobbade på under nästan 2år.
Kan ev. bli kvar där över helgen då polacker är; över Allt gästvänliga/grill/drycker, vem vet? ;)

Oklar dag, men sedan kör vi vidare ned söder ut, med 1 dag/natt i Krakow.

Därefter blir det saltgruvan i Wieliczka, dagen efter förmodligen AUSCHWITZ-BIRKENAU,
ifs kan jag tycka att WW2 museet i Gdansk räcker, (gjorde 2 av 3 vån. med tårar i ögonen) men är vi väl där, får kroppen/hjärta/huvud tåla ett besök.

Vänder från södra Polen upp åter mot norden, med ett besök på Krakow Valley Golf & Country Club :msn_thumbup: (bokas under resan)

Kör åter upp över västra Polen, in i Tyskland för att äntra Danmark och ev. ta västra sidan, vilket jag gjort flera gånger innan, (så fint)
beroende på väder, får detta bli fritt körande därefter! :msn_laugh:

Måste vara hemma absolut senast 17juli pga. uppdrag dagarna efter.

Du som delger oss tips över vår resplan, kanske en bra plats över natten, något vi bör se över resan?
Välkommen samt från vår sida, i förhand stort tack & kram!

Ha det underbart i våra husbilar!
* Ammi & Magnus.

i framrutan
IMG20240516192024.jpg
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
2.059
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej HBK vänner!

Efter ett antal byggprojekt/förbättringar av flertal husbilar över mååånga år som medlem, tänker jag för första gång skriva en reseberättelse.

15d i Polen. Vi vänder åter mot norden när vi nått saltgruvan i Wieliczka. Åter hem över Tyskland/Danmark.
Startar 1juli med färjan Stena Line till Gdynia. En enda dag förbokad hitintills; 2juli Sierra Golf på förmiddagen. (står där på kvällen 1juli)
Därefter siktar vi på att göra Bydgosczc över en kväll/natt den 2e. (kanske mer, låt se?)

Därefter kör vi mot Poznan för att säga hej till Fd. kollegor på den fabrik jag projekterade/flöden samt jobbade på under nästan 2år.
Kan ev. bli kvar där över helgen då polacker är; över Allt gästvänliga/grill/drycker, vem vet? ;)

Oklar dag, men sedan kör vi vidare ned söder ut, med 1 dag/natt i Krakow.

Därefter blir det saltgruvan i Wieliczka, dagen efter förmodligen AUSCHWITZ-BIRKENAU,
ifs kan jag tycka att WW2 museet i Gdansk räcker, (gjorde 2 av 3 vån. med tårar i ögonen) men är vi väl där, får kroppen/hjärta/huvud tåla ett besök.

Vänder från södra Polen upp åter mot norden, med ett besök på Krakow Valley Golf & Country Club :msn_thumbup: (bokas under resan)

Kör åter upp över västra Polen, in i Tyskland för att äntra Danmark och ev. ta västra sidan, vilket jag gjort flera gånger innan, (så fint)
beroende på väder, får detta bli fritt körande därefter! :msn_laugh:

Måste vara hemma absolut senast 17juli pga. uppdrag dagarna efter.

Du som delger oss tips över vår resplan, kanske en bra plats över natten, något vi bör se över resan?
Välkommen samt från vår sida, i förhand stort tack & kram!

Ha det underbart i våra husbilar!
* Ammi & Magnus.

i framrutan
Visa bilaga 234038
Låter som en mysig resplan.
Vi flög dit men hade gärna husbilat.

Tänk på att förboka guidning AUSCHWITZ-BIRKENAU på lämpligt språk i förväg. Annars stor risk att bli guidad på ett språk ni inte förstår.

Stark upplevelse men känns fint att göra det för att hedra offren och aldrig glömma.

Sen dagen efter besökte vi saltgruvan. En fantastisk upplevelse. Väldigt intressant och vackert...

Ha en fin resa. Njut av den fantastiskt goda polska maten.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.073
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Låter som en mysig resplan.
Vi flög dit men hade gärna husbilat.

Tänk på att förboka guidning AUSCHWITZ-BIRKENAU på lämpligt språk i förväg. Annars stor risk att bli guidad på ett språk ni inte förstår.

Stark upplevelse men känns fint att göra det för att hedra offren och aldrig glömma.

Sen dagen efter besökte vi saltgruvan. En fantastisk upplevelse. Väldigt intressant och vackert...

Ha en fin resa. Njut av den fantastiskt goda polska maten.
Tack för feedback Tompan! (som du skriver, maten är fantastisk, syntes på vågen e. 2år ;) )
Vi vänder förmodligen på dagarna mellan Auschwitz/saltgruvan och bokar i förväg :msn_thumbup:

Vänligen, Magnus
 
Toppen