• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bygga/konstruera duschrumsgolv

jdjiveco

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2025
Har en äldre husbil byggd på ett chassi från lättastbil. Är mycket nöjd med husbilen..förutom en lite detalj. Den har ingen dusch i toadelen.Vore tacksam för tips hur ni som också har en äldre husbil har löst detta. Gärna bilder som kan ge mig inspiration till bygget. Återkommer med bil av hur toadelen ser ut.

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Bygga/konstruera duschrumsgolv

Själv håller jag på att bygga om en buss till husbil och har letat efter en lämplig dusch, men inte hittat något som passar. Faktum är att jag just nu har suttit och ritat en dusch platta i rostfritt stål om du vill så kan jag skicka dig ritningen i HPGL format. Det blir en hörndusch mycket mindre än standard. Om du går till någon Marinfirma eller något företag som tillverkar i rostfritt så tror jag inte att det kostar så mycket. Ett annat sätt är att gjuta i glasfiber mycket billigare, men en massa jobb.

F

F.d. 2692

Guest

Tittade i en Hymer 2011, kommer inte ihåg modellen, där hade dom en väldigt smart lösning på toa/dusch. Man vände hela väggen och fick då antingen dusch eller toa. Såg inte alls ut att vara något avancerat bygge men väldigt smart.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Janne - den løsningen kom på Arto våren 2009, først på en kort modell og nå på nesten alle. Løsningen ble patentsøkt og eies av Hymer Werck Polch (Niesmann+Bischoff). Helt rett den er enkel og effektiv, tar bort mye plass i garasjen - hele toa-modulen svinger inn i et rom der bak.

F

F.d. 53078

Guest

Tack

Helt genialt tur att jag inte ännu har gjort min dush
Detta bevisar att iallafall någon husbilstillverkare har använt sina hjärnceller.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Har en äldre husbil byggd på ett chassi från lättastbil. Är mycket nöjd med husbilen..förutom en lite detalj. Den har ingen dusch i toadelen.Vore tacksam för tips hur ni som också har en äldre husbil har löst detta. Gärna bilder som kan ge mig inspiration till bygget. Återkommer med bil av hur toadelen ser ut.

Kolla min gamla tråd "Hembygget i detalj" under "bygga inreda". Gäller en Iveco. Det kanske finns något användbart där.

Kul att få höra fortsättningen. Lycka till!

Hälsningar
Alve

Toppen