• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bygga enkel hemsida

F

F.d. 25023

Guest
Det var tio år sedan vi sysslade med webbsidor för våra olika företag.

Nu vill vi bygga en hemsida till en blivande förening, enkel, gratis (?), lätt att uppdatera med bilder och text, ingen försäljning men med möjlighet t.ex. att ha mail-svar direkt från sidan till föreningen osv.

Givetvis behöver vi en webb-hotell, finns det förslag, som inte kostar för mycket.
Föreningen är inte rik....

Finns det någon som har bra förslag?

hälsning
jyrki

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Bygga enkel hemsida

Tack!

Vi behöver även registrera domännamn. .se, .nu, .org, .eu osv. Priserna hos registreringsbolagen verkar vara ett djungel. Finns det kanske någon som har hittat en resonabelt prisat bolag?

jyrki

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029

Hej.
Håller helt med om Wordpress även om det kan vara en viss "startsträcka". Dessutom behövs ju en domän och ett lämpligt ställe att ha den på.

Mitt förslag är one.com där finns allt, för bara 12:-/mån. Börja med att göra hemsidan där med deras editor, mycket enkel. När den funkar så finns fullt stöd för Wordpress via kontrollpanelen, hälsar Björn.

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Tack!

Vi behöver även registrera domännamn. .se, .nu, .org, .eu osv. Priserna hos registreringsbolagen verkar vara ett djungel. Finns det kanske någon som har hittat en resonabelt prisat bolag?

jyrki
Sök i rutan hos One.com om din domain är ledig!
En .se domain kostar högst 150 kr./år
Andra t.ex. .com är kanske billigare men då ökar risken för spam och annan "skit" om man använder domainnamnet i e-postadressen.
Julian

Carina och Jan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2025

Tycker också att one.com är det bästa. Har själv 3 .se domäner hos dom. Har använt deras web editor för att bygga sidan till en av dom och trots att jag inte gjort någon sida innan var det inga problem. Resultatet går att se på:
Reklam för eget företag borttaget/HBK Web

Dessutom var deras support bra när jag skulle flytta domännamnet till en webshop hos tictail på en annan Reklam för eget företag borttaget/HBK Web

Jan

S

StorDansk

Guest

Tack!

jyrki

Hej, varför vill du regga övriga domäner typ .nu .org .eu osv? Det finns vissa företag som
har som enda affärsidé att skrämma upp innehavare av .se och .com domäner i sverige
att någon annan har försökt regga om du har ex. nissehult.se brukar de påstå att någon
annan försöker regga ex. nissehult.com nissehult.eu och nissehult.org men vi har sparat dom åt dig, det
kostar "bara" ex antal kr. och det brukar vara dyrt!
För övrigt borde det normalt inte finnas någon anledning att regga flera domäner?

Toppen