• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Butyl & solcell

Micke & Annika

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2025
Bakre takluckan 40x40 cm flög loss igår när vi var på väg ut en tur.
Tur i oturen så hade vi en reserv ståendes i garaget så nu håller jag på byta den.
Av en händelse så tog jag en bild på en kod som står på solcellen när jag ändå var på taket!
Så nu till mina frågor!
  1. Vilket märke på butyl ska jag använda då jag sätter nya takluckan. Inte Biltema..
  2. Kan någon utläsa av bilden hur mycket effekt min solcell är på. Har Googlat men får ingen träff.
451201799_1053893119490063_5486199224056372375_n.jpg

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, det går nog bra med rätt många för det finns okända "fina" namn på en del typ campingfirmor m.m. men okända bara för att det är fabrikat riktat mot proffsmarknaden....
Lättast att få tag i är nog Bostic 1590, WURTH butyl och Sika Lastomer-710. Man blir nog själv ungefär likvärdigt kladdig av alla :).

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Micke & Annika

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2025
Hejsan, det går nog bra med rätt många för det finns okända "fina" namn på en del typ campingfirmor m.m. men okända bara för att det är fabrikat riktat mot proffsmarknaden....
Lättast att få tag i är nog Bostic 1590, WURTH butyl och Sika Lastomer-710. Man blir nog själv ungefär likvärdigt kladdig av alla :).

M.v.h. JANKRO.
Jodu kladdigt blir det lärde mig det efter en omtätning!

Toppen