• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Burstner solano T 615 -08

Kalle&Anki

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
16693
Medlemskap
2022
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av en Burstner Solano T 615 -08 160 hk, den har gått 12000 mil och har kamkedja. Är lite intresserad av en sådan men vet inte så mycket om den. Det hade varit bra om jag fick lite information innan köpet.
Ha en bra dag Mvh Kale&Anki
 

L-G Hellsten

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
35348
Medlemskap
2024
Hej. Har haft en T 725 .,4250kg totalvikt bygd på fiat husbilschassie med extra hjälpluftfjädring bak.Den var ostabil i bakvagnen vid omkörning eller om man blev omkörd i ca 90-100 KM.verkade som chassit var fär vegt för 4000 kg fast bilen var jämt lastad enligt våg,provkör ordentligt annars var motorn OK.
 

Kalle&Anki

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
16693
Medlemskap
2022
Hej. Har haft en T 725 .,4250kg totalvikt bygd på fiat husbilschassie med extra hjälpluftfjädring bak.Den var ostabil i bakvagnen vid omkörning eller om man blev omkörd i ca 90-100 KM.verkade som chassit var fär vegt för 4000 kg fast bilen var jämt lastad enligt våg,provkör ordentligt annars var motorn OK.

Tack för svar. T 615 är ju lite lättare, skall kolla lite extra.
 
Toppen