• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Burstner eller Pilote ?

F

F.d. 30474

Guest
Vi står i valet att äntligen köpa våran första husbil :wub::yes: och vi funderar på antingen en Pilote p600 årsmod 2009 eller en Burstner NexoT660 2011 .. burstnern är dyrare men det kanske är värt det ? och vi ligger på en max budget på ca 400tusen

Pilote har vi inte sett så ofta på vägarna är det ett märka man vågar satsa på `? Burstner verkar det vara många fler av så det måste iaf vara mer populär .. Vi kommer knappast köra så mycket på vintern och vi bor i Södra Sverige så det med vinter isolering känns inte så nödvändigt Hoppas på många goda råd, vi kollar ofta och läser på denna sidan och längtar att bli med husbil Mvh Jonas och Mia

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2025
Sv: Burstner eller Pilote ?

Kolla lastförmågan så ni inte får övervikt, kan vara rätt vanligt. Vet själv intet om bilarna i frågan men du får säkert svar. Jag tror väl att den nyare känns bättre, garanti kvar på den kanske?

F

F.d. 30474

Guest

Tack för svar ..Pilote hade ett års garanti och 710kg lastvikt 6,0 meter lång bil med ett års garanti från säljaren :).. Burstner har lastvikt 655kg men är 6,79 lång vet inte vad ni säger om längden på bilarna tycker 6,79 känns lite lång Vet ej vad företaget lämnar för garanti på den.Jag körde lastbil i lumpen KA2 1993 men det är ju ett tag sedan :p ;)

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Kolla riktiga lastvikten genom vägning. Pappersvikten kan vara uppäten av utrustning mm.
Storleken är bara en vanesak och många bilar är större Köp inte för liten för det är nog största orsaken till bilbyte. Aptiten brukar öka:)

Toppen