• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Burstner E 710 G -07

F

F.d. 30307

Guest
Hej alla glada o God JUl på er.
Ja o frugan har redan fått våran julklapp, vi bytte till oss en Burstner E 710G förra veckan utrustad med vinterpaket o lite annat smått o gott.
Det är en 2007 som gått drygt 3000 mil.
Nu till ett problem. Ingen instruktionbok medföljde o ja kan inte få backkameran att funka. Kanske bara en säkring men då ja inte har nån bok så vet ja inte vilken det är.

Backkameran är från Ohlson i Ellös och modellen trådlös. Displayen funkar men får bara en blå skärm. Nån som har nåt bra tips eller ide?

Husbilsfirman har ju så klart stängt denna vecka då dom ska flytta till nya lokaler så ja kan inte få hjälp där heller.

Senast redigerad av en moderator:

gorana

FD HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Burstner E 710 G -07

Har inte svar på din fråga men om bilen är en integrerad I 710 Elegance så fråga gärna Linberghs husbilar i Torshälla.Han kan ha instrutionsböcker kvar. Jag fick min av honom.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Har inte svar på din fråga men om bilen är en integrerad I 710 Elegance så fråga gärna Linberghs husbilar i Torshälla.Han kan ha instrutionsböcker kvar. Jag fick min av honom.

Spelar ju ingen roll om backkameran är eftermonterad.

Kanske uppenbart men testa att lägga i backen (om ström är dragen från backljuset). Testa med ljuset påslaget då ström kan ha tagits från nummerplåtsbelysningen. Inte ovanligt om man vill använda den som backspegel (har själv tagit ström därifrån).
Oavsett var strömmen är tagen ifrån följ kabeln och kolla att det finns ström, är det fuskat med strömtjuvar i stället för lödning och eltape i stället för vulktape/krympslang kan det ha oxiderat.

Peter :)

F

F.d. 30307

Guest

Olsson i Ellös svarar inte på mina mejl. Kameran är förmodligen eftermonterad men de verkar va ordentligt gjort.
Frågan efter instruktionsboken gällde ju även för att kunna få veta vart alla säkringar går till då dom inte är uppmärkta

Toppen