• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Burstner A630 -91 bensin

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Hej.
Som blivande medlemmar i HBK undrar vi om det finns någon som har erfarenhet av denna husbil. (Vår första)tacksam för info.:confused:

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Sv: Burstner A630 -91 bensin

Vår första husbil var en fabriksny sådan - med 85-hästarsmotorn.

Vad är det du vill veta?

Staffan

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Tack ! Jaha vad vill jag veta? var väl mest ute efter någon som idag har en -91. Har vi gjort ett dåligt 1;a bilsköp, vilka problem kan vi förväntas möta m.m. är ju totalt noviser på hus bilar. Men det första vi ska göra nästa vecka när vi får hem den är att lyda ett av barnbarnens(5 år) råd :LÄS instuktionsboken. hej hej

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Tusen tack för all info samt tips du gav det gav oss en hel del att tänka på och följa ha det bra så hörs vi längre fram när vi fått hem "pärlan"
MVH fam.Rolf o Gunilla

F

F.d. 9506

Guest

Grattis till er första hbil. Jag hade en Pilot 89a som först hbil med en 75 h bensinare. Den fick namnet "skalman" för det var alldeles för svag motor. Jag hoppas att dom 10 h mer får lite mer knuff på vägen.Men anndra sidan ska man inte ha bråttom när man är ute och åker. Jag undviker mvägar. Trevligare och mer att se dom lokala vägarna.
Lycka till nu med er "Pärla"

/Xzon

Toppen