• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

burrrrrrrr.

F

F.d. 55367

Guest
hej på er alla vintercampare hur upplever ni som har frankia 840 med vattenburen värme och elpatron är vid denna årstiden vi var ute på vift förra helgen och upplevde att det var välldigt svårt att behålla värmen vihade 19 grader inne rätt så att vi hade vintermössa på framrutan och det var ju inte mer än 8-9 grader ute detta tycker jag är kass för våran hobby 750 med luftvärme var det inga problem ner till 20 gradern NÅGON SOM HAR NÅGOT TIPS. eller är det bara att vänta på värmen ???.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: burrrrrrrr.

Hej Kalle!

För att kunna svara på frågan måste vi veta mer. Körde du bara på el eller mixade du med gasol också, eller var det bara gasol?

1. Enbart el: 2kw eller 3 kw

2. Mix el och gasol

3. Enbart gasol

F

F.d. 55221

Guest
Sv: burrrrrrrr.

Hej Kalle. Er der varme på alle radiatorerne, hvis ikke,er der luft i systemet, og pumpen kan ikke få vandet rundt - systemet skal udluftes.

Kør husbilen op af en bakke eller løft forenden,lad den stå en kvart. Udluft den foreste radiator. Kør bakenden op af bakken eller løft, lad den stå en kvaet, udluft den bagerste radiator. se efter vand i skabet i beholderen om der mangler vand/gycol, fyld kun til stregen. prøv at køre varmen.

ERIK DK

Toppen