• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Burrrr. skatten på trafikförsäkringen

F

F.d. 3581

Guest
Usch, o burr.
Nu damp den ned i lådan - nya påfundet med trafikförsäkringsskatt.

För vår husbil blir den ca 420:-/år.

Möjligen kan en klen tröst vara att dotterns Peugeot 206:a hamnar betydligt högre.

Nej. ingen bra tröst - vid snabb eftertanke så inser fadern att det hamnar i samma skrala kassa.

Hälsningar

Dag

F

F.d. 1883

Guest
Sv: Burrrr. skatten på trafikförsäkringen

Ja det var lätt att skälla på de röda när man var blå!!!!
men vad hände?????

• Gilla
Reaktioner: Siw
F

F.d. 25020

Guest

:wink: :wink: Så farligt är det inte 35 kr /mån överlever vi nog eller har jag fel?????:wink: :wink: :wink: Mvh 220 Sture i Pajala

F

F.d. 3605

Guest

Tycker själv att den ökningen inte är så mycket att orda om...
Visst har vi råd med ca. 1 kr extra per dag,vi som har husbilar värda kanske i snitt 400.000:-.
Eller ?:snowman-2-icon:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24280

Guest

Håller med dig,Husse...trots att jag inte har det,alltså bilen värd så mycket som du skriver!Nästan löjeväckande att skriva om den förhöjda trafikförsäkringen..när man tittar på bilar som är här i klubben.:yes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest

Lite häpnadsväckande faktiskt att läsa att ni inte tycker att det är något att bry sig om. En del vill att klubben ska agera i det hela gentemot myndigheterna och andra tycker att det är så lite så det är väl inget att bry sig om. Den här skatten som nu tas ut (32% på trafikförsäkringsdelen) är redan öronmärkta pengar som har tagits ut tre gånger tidigare och nu är det dags för en fjärde gång och en femte gång är redan inplanerad. Skatteintäkterna räcker helt enkelt inte och då hittar man på nya punktskatter och är det verkligen någon här som är så blåögd att den tror att pengarna kommer att gå till rehab och sjukvårdskostnader? Men då är väl även bensinen och dieseln (framförallt) billig, precis som fordonsskatten? Det är väl helt ok att soppan går upp till 20 kronor också? Tänk om Liedel upptäcker att deras matolja går att köra en dieselbil på, nej inte skulle dom höja priset på den inte..

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Det gäller ju tyvärr inte bara husbilen. En del av oss har personbil också. För egen del gör ökningen på den ca 1000:- om året. Vad ökningen på husbilen blir vet jag inte för vi hämtar inte den förrän den 30/7 (läääängtar).

Som Crystal sa; många bäckar små. Vi har ju faktiskt betalt skatt på våra surt förvärvade slantar en gång. 1000:- kan jag hitta på mycket roligt för :swoon: .

/Jeanette

F

F.d. 6238

Guest

Om 32% inte är mycket.
Hur mycket är då lite?????
:confused: nr 35

F

F.d. 4879

Guest

Tänk om dessutom har n så kallad sportmotorcykel som du kör lugnt och snällt med så där 100 mil om året med? Då handlar ökningen om ett antal 1000 lappar! Vad blir nästa steg då? Skatt på hem och villa försäkringen eller? Kanske en ny hundskatt på 2000:00 om året, dom skitar ju ner..

F

F.d. 2549

Guest

Tänk så olika vi är.
Vissa tycker att 420 kronor är en struntsumma för den som äger en husbil med ett värde av 500 000 kronor. 420 kronor är och förblir 420 kronor oberoende av den ekonomiska situationen i övrigt. Kanske det rent av kan vara så, att det är mera smärtsamt med ”struntsumman” 420 för den som just har länsat plånboken på en halv miljon.
Låt oss konstatera att vi har olika synpunkter på det mesta, men giv oss kraft så att vi framdeles kan konstatera, att ingen på forumet försöker bringa ett löjets skimmer över dem som har en avvikande uppfattning kring tingens ordning i detta vårt gemensamma forum och liv.
Kanhända är jag ensam om dessa tankar, men för den skull är det inte nödvändigt att trampa på mig med järnbeslagna kängor – även om jag tål det.

Adjö med er och tack för idag – ni lik- och oliktänkare.

F

F.d. 6238

Guest

Tack, Farbror Clas, du är så vis med det har med Din Ålder=VISDOM att göra.

Vi "ungdomar" kan bara sitta och begrunda, hls från en "Lärjunge" nr 35.

:D :D :D :D

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Du är inte bara vis farbror Claes, du har ett sätt att formulera dina tankar som gör att det är ett nöje att läsa dina inlägg. Härligt!

Toppen