• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bullervall i glas längs 45an

F

F.d. 53358

Guest
Sv: Bullervall i glas längs 45an

Vad jag förstår, uppkommer de värsta ljuden mellan väg och däck. De flesta motorer hörs knappt, förutom vissa motorcyklar och vissa ungdomars bilar. Man kanske skulle titta på detta. Ny asfalt och ljuddämpare på dessa fordon.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Ett sätt skulle kunna vara att staten ljudisolerar alla fastigheter i vägens omedelbara närhet. Detta är en beständig åtgärd som inte skulle kunna förstöras av vandaler & säkerligen ett billigare alternativ. Då skulle det vara tyst inomhus för de närboende. Buller utomhus får man som alla andra som bor efter vägar & i tätorter finna sig i. Det är väl inte mer buller i Ale än invid alla andra stora vägar i Sverige som inte är bullerdämpade.

Bennie

F

F.d. 53358

Guest

Enligt tidningen Alekuriren har rutorna krossats av kolsyrevapen, enligt trovärdiga vittnen. Då är inte rutorna särskilt starka. Men nu var priset på rutorna 3 miljoner inte fyra som tidigare nämnts. Det är väl mängdrabatt.
Man kan väl säga att buset har sparat en miljon för vägverket, genom att krossa så många rutor på en gång.
:wideeyed::twitcy:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Sänkt hastighet och dubbförbud fungerar säkert, men vem vågar ta ett sådant beslut!

Varför skulle bilisterna visa hänsyn mot de boende? "Man har väl för xxx betalt skatt!"

Jappe

Toppen