• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bukowskis, eller kommunens sopsortering?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hustrun håller på att städar lådor och en obegriplig tingest dyker upp.

Vi har aldrig sett något liknande, förstår inte ens vad den kan användas till och än mindre var vi fått den ifrån! Kanske det är värdefull kuriosa och skall i sådant fall lämnas in på Bukowskis Kvalitéauktion som går av stapeln i november.

Tacksamt för skyndsamt svar, eftersom inlämningen till Bukowskis pågår just nu. ;)

PA084301.JPG PA084302.JPG

Kanske vi är miljonärer!!

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Bukowskis, eller kommunens sopsortering?

Jag tror att det är ett verktyg för att ta bort nedbrunna stearinljus från ljusstakar??

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jag tror att det är ett verktyg för att ta bort nedbrunna stearinljus från ljusstakar??

Tror faktiskt inte på något utav förslagen.

Varför skulle man snoppa ägg? Det här verktyget skulle i alla fall inte klara uppgiften, bara ge bitmärken på ägget.

Stearinljusen skulle i sådant fall typ tjocka altarljus, kronljusen vi har hemma, biter den inte på.

Troligen är det något värdefullt...Synd att inte Knutte Knutsson är medlem i vår eminenta klubb, så jag med hans värdering kunde gå till banken imorgon och använda den som säkerhet för ett miljonlån.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tack för alla svaren och så här lte med facit i handen, så blir det Gert och Helens svar som är vår absoluta favorit.

.... men va' fanken gör man med den vid bakningen?

F

F.d. 50209

Guest

Köpte en likadan för 5-6 år sedan eftersom jag älskar "onödiga" prylar. den är till för att "skala" ägg, eller toppa som någon skrev. Helt värdelös och inte vär en femma ens. Men jag älskar den :twitcy:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Kenth vänta!!!

Carola har just funnit en engelsk sida med ett varulager som ser ut att vara lämningar från Queen Victorias tid, en dröm för anglofiler!

Där, ja där, fann hon ett likadant instrument, vilket bekräftar att den vi har måste kommit från utgrävningarna i Cynon Valley i Wales, tidigt 1900-tal.

På den engelska sidan säljer man ett likadant arkeologiskt fynd som man kallar för "egg topper" för att skapa mera mystik kring instrumentet. Det facila priset är 5:08 Pound sterling.

Kenth, vi säger 5 Pound sterling blankt, plus fraktkostnaderna förstås.

Toppen