Anita / Soren
HBK Medlem
Var på Makrillfestivalen i Bua, riktigt trevlig tillställning. Buaborna har byggt ut ställplatsen och fixat med nya toaletter och duschar, dessutom en tömmningsstation för både tankar och kasettoan. Tömmningsanordningen för kasettoan var utrustad med en slang så att man kan skölja ur sin burk på ett enkelt sätt dessutom finns en slang på sidan av denna anordning som är tänkt för dom som vill fylla färskvatten. Under tiden jag fixade med mitt kom en annan husbilsägare med sin toa-burk och istället för att använda den förnämliga sköljslangen tog han färskvattenslangen och körde ner den en bra bit i sin toa (tömmningsröret), när jag påtalade det olämpliga i detta sa han att man måste köra ner slangen i röret annars skvätter det och att så gör alla. Jag har aldrig gjort så, och jag lyckas skölja min toa utan att det skvätter. I och för sig tar jag aldrig färskvatten ur en slang nära toatömmningställen men jag tycker synd om dom som gör det. Det värsta var egentligen att ovan nämnda människa inte skämdes ett dugg över sitt idiotiska tilltag.