• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bua "ställplats"

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025
Var på Makrillfestivalen i Bua, riktigt trevlig tillställning. Buaborna har byggt ut ställplatsen och fixat med nya toaletter och duschar, dessutom en tömmningsstation för både tankar och kasettoan. Tömmningsanordningen för kasettoan var utrustad med en slang så att man kan skölja ur sin burk på ett enkelt sätt dessutom finns en slang på sidan av denna anordning som är tänkt för dom som vill fylla färskvatten. Under tiden jag fixade med mitt kom en annan husbilsägare med sin toa-burk och istället för att använda den förnämliga sköljslangen tog han färskvattenslangen och körde ner den en bra bit i sin toa (tömmningsröret), när jag påtalade det olämpliga i detta sa han att man måste köra ner slangen i röret annars skvätter det och att så gör alla. Jag har aldrig gjort så, och jag lyckas skölja min toa utan att det skvätter. I och för sig tar jag aldrig färskvatten ur en slang nära toatömmningställen men jag tycker synd om dom som gör det. Det värsta var egentligen att ovan nämnda människa inte skämdes ett dugg över sitt idiotiska tilltag.

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Bua "ställplats"

Hoppas han tankede ferskvatten efter denne episode ;)
Kanske diarré for honom och familien ;-)

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
Sv: Bua "ställplats"

För att förhindra" svin" att använda dricksvattenkranen vid toakasettömning :

Man monterar ett glasklart plaströr/cyl.gallertub på c:a 400mm med diam.150mm efter/på kranen som omöjliggör att stoppa toahalsen i kranen. Kranen skall vara försedd med snabbkopplingshane så att man kan sticka in handen och ansluta sin egen slang med honkoppling.

Jojje

Toppen