Eva & Hasse 9
HBK Medlem
Vilken otur vi hade i går, lördag, i synnerhet Hasse. På väg upp från Kroksjön för att ta fram fiskeröken och lägga på en fin filé, så trampar han snett och ramlade omkull. Som tur var fanns hjälpen på nära håll. Hasse kunde inte stödja på benet utan två stadiga HBK kamrater kom till husbilen med honom emellan sig. Dom satte in stackarn på golvet och nu blev det en kort diskussion om det var brutet eller stukat. Vristen svullnade snabbt upp och med den smärta Hasse hade så var det nog brutit. Jag fick ringa efter ambulansen som kom efter drygt 1 timme. Det var lång väntan för oss alla och speciellt för Hasse.
När ambulansen kom så blev han omhändertagen på ett underbart sätt. Dom hade det inte lätt, för det var trångt i husbilen.
Fotleden var bruten och Hasse ligger nu på Borås Lasarett, nyopererad med gipsat vänsterben upp till knät. Han är vid gott mod och jag hoppas att snart ha honom hemma igen.
Tack så mycket alla rara vänner som hjälpte och stöttade oss under väntan på tut-tut-taxin. Ni kom med många goda råd som underlättade för Hasse att stå ut och ert stöd var till stor hjälp för mig.
Speciellt tack till HBK 14 som körde hem husbilen till oss i dag. Utan er vänliga hjälpsamhet hade livet varit lite besvärligare.
Eva & Hasse
När ambulansen kom så blev han omhändertagen på ett underbart sätt. Dom hade det inte lätt, för det var trångt i husbilen.
Fotleden var bruten och Hasse ligger nu på Borås Lasarett, nyopererad med gipsat vänsterben upp till knät. Han är vid gott mod och jag hoppas att snart ha honom hemma igen.
Tack så mycket alla rara vänner som hjälpte och stöttade oss under väntan på tut-tut-taxin. Ni kom med många goda råd som underlättade för Hasse att stå ut och ert stöd var till stor hjälp för mig.
Speciellt tack till HBK 14 som körde hem husbilen till oss i dag. Utan er vänliga hjälpsamhet hade livet varit lite besvärligare.
Eva & Hasse