• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bruten fotled

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Vilken otur vi hade i går, lördag, i synnerhet Hasse. På väg upp från Kroksjön för att ta fram fiskeröken och lägga på en fin filé, så trampar han snett och ramlade omkull. Som tur var fanns hjälpen på nära håll. Hasse kunde inte stödja på benet utan två stadiga HBK kamrater kom till husbilen med honom emellan sig. Dom satte in stackarn på golvet och nu blev det en kort diskussion om det var brutet eller stukat. Vristen svullnade snabbt upp och med den smärta Hasse hade så var det nog brutit. Jag fick ringa efter ambulansen som kom efter drygt 1 timme. Det var lång väntan för oss alla och speciellt för Hasse.

När ambulansen kom så blev han omhändertagen på ett underbart sätt. Dom hade det inte lätt, för det var trångt i husbilen.

Fotleden var bruten och Hasse ligger nu på Borås Lasarett, nyopererad med gipsat vänsterben upp till knät. Han är vid gott mod och jag hoppas att snart ha honom hemma igen.

Tack så mycket alla rara vänner som hjälpte och stöttade oss under väntan på tut-tut-taxin. Ni kom med många goda råd som underlättade för Hasse att stå ut och ert stöd var till stor hjälp för mig.

Speciellt tack till HBK 14 som körde hem husbilen till oss i dag. Utan er vänliga hjälpsamhet hade livet varit lite besvärligare.

Eva & Hasse

H

hianders

Guest
Sv: Bruten fotled

Krya-på-dig hälsningar till Hasse från Inger & Hasse HBK 145 samt speciellt från Grabbarna Grus som han tycker så mycket om (fr Tungelsta-träffen).

Inger & Hasse

F

F.d. 14038

Guest

Det var inte roligt att höra, men nu kann det väll inte bli värre hoppas vi utan att det bara blir till det bättre. Krya på dig önskar Laika och var snart på båda benen igen.

F

F.d. 1883

Guest

HBK:are är folk med breda kunskaper!
Krya på dig Hasse.....som optimisten brukar säga, det var tur att det inte var båda fotlederna!

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Vad trist, och vad lätt det är hänt!
I nöden prövas vännen heter det och många vänner har Hasse och du här.
Hälsningar till er båda och Krya på dig till Hasse.

Senast ändrad:

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Aj Aj Hasse det var inte roligt för dig och Eva. Har själv brutit fotleden för några år sedan och vet hur det känns. Sänder en stor och omtänksam kram till Hasse, och vad är några veckor i gips............Du har ju din Eva.
Hälsningar Gunilla o Egil

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Dig Hasse. Det var ju inte roligt att läsa detta. Men vi hoppas att Du skall bli så bra att Du kan komma och hälsa på oss hos Zimba.
Ont krut förgås inte så lätt.

Håll modet uppe och tänk på alla träffar som vi skall ha tillsammans.

Till Eva vill vi säga att -Ta med dig hasse till Zimba- så får vi se om han kan fiska likabra som han ljuger. Jag menar om storleken- Ja, jag menar på fiskarna-.
Ha de bra HASSE och hoppas att vi ses på Elmia , hälsar Monica o Kurt
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

F

F.d. 13866

Guest

Hej tycker väldigt synd om er ,tänkte komma över låg på andra sidan vägen .Men min halvbror kom och han har haft lite sorg ,så jag gjorde honom sälllskap .Men säj tilll Hasse att krya på sej snabbt .Så träffas vi vid nästa träff.

Senast redigerad av en moderator:
K

kiakenta 155

Guest

Krya på dig Hasse!!!

Från Kia och Kenta Halmstad:D :D :D ;) ;)

Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Hej alla HBK-vänner och tack för bemötandet.
Är nu hopspikad och hemma.Har Ont men det går väl över Hoppas jag.
Tyvärr ingen ELMIA.ORKAR INTE.
tACK IGEN HASSE HBK9

F

F.d. 4879

Guest

Snacka om Trassel, krokben vid Kroksjön, ja du Hasse.. Det lär väl ta ett par månader men sen är du säkert kurrant att köra igen och som tur är så har du ju multiverktyget Eva som tar hand om dej.

Krya på dej så ses vi framöver, Kia och Göran

Toppen