• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bruksanvisning på Svenska Pilote 746C

Mickael Rosenkvist

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
14575
Medlemskap
2024
Hej
Är nybliven ägare till vår Pilote 746 C. Blir lite irriterad på att instruktionsboken är på franska. Hoppas någon kan hjälpa mig så att jag kan ladda ner en svensk version.
Mvh Micke
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Det finnes en på Svenska så har du köpt din bil hos Pilote återförsäljare så kan dom få fram den.Det är faktisk ett krav att instruktionen skall finnas på Svenska eventuellt kan engelska godkännas också.

En vara ska ha de anvisningar som behövs för att kunden ska kunna installera, montera, använda, förvara och sköta den. Finns det ingen bruksanvisning på svenska kan det räknas som ett fel på varan och kunden kan få rätt att häva köpet.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Som framgått i andra trådar,har Bossings lagt ner försäljningsverksamheten. I lokalerna hittar man numera Forsbergs Fritidscenter.

Verkstadsdelen driver dock Bossings vidare.

Pålle
 

Wilde

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
30664
Medlemskap
2023
Jag hade inte exakt samma problem, instruktionsboken hade kommit bort och jag behövde ladda ner en ny, men vi har hittat den. Ursäkta otydligheten.
 
Toppen