• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

brukar ni låna ut husbilen

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: brukar ni låna ut husbilen

Vi lånade mina svärföräldrars husbil lite då och då och fick smak på husbilslivet. Nu äger vi en själv sedan 2 år tillbaka tack vare denna givmildhet och kan njuta husbilslivet tillsammans med svärföräldrarna. Verkar som många här på forumet missat denna fantastiska möjlighet....

Tack KalleiViken för lånen genom åren!

F

F.d. 52918

Guest

Samma svar till alla som frågat,,,,,,,, NEJ

F

F.d. 55370

Guest

Bilen e för tung för att barna ska kunna köra den men jag kör gärna bilen dit som dom vill sen så tar jag deras bil hem MIN BIL E MIN BORG men mina barn e mitt ALLT!!:music-icon:

F

F.d. 29756

Guest

Vi lånar konsekvent inte ut bilen till någon. Det handlar ju om en bil och ett hus med ett hus alla faciliteter. Det manar till "mjuka fingrar" och mycken tillsyn för att allt ska fungera och är en stor investering dessutom.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Visst lånar vi ut husbilen. Tyvärr är våra barn för unga och tagit körkorten efter 1996. Men vi är glada när vi får låna ut den till släkt och vänner och vi har alltid fått tillbaka bilen finare än när den hämtades.

Men herregud, det är trots allt bara en bil och den mår bra av att användas!

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Ställningen så här långt: 38 NEJ! mot 10 JA! :rolleyes:
Är så många fyrtitalister så "högmodigt näriga"? :D

Såg en tysk husbil i Italien där det stod bak på bilen, på tyska, översatt till svenska:
"Vi håller på och förbrukar barnens arv!" Även de var fyrtitalister!:rolleyes:

Vågar knappt avslöja vår egen inställning med annat än, Njaa, ehh?
Men vi har faktiskt lånat ut den redan, en gång! F-n! Får de andra läsa detta kommer de också!
Fast egentligen, . . . . . bilen är ju försäkrad, kan högst kosta oss en självrisk på några tusen!
Vad är problemet? :cool:
Skall inte föräldrar vara goda förebilder, hjäpsamma och snälla mot sina barn längre? :confused:
Julian :)

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Inga problem att låna ut bilen. Till vem som helst, bara dom har körkort. En Benz är så stabil att inget går sönder.
(Men så är jag ju 50-talist också)
icon10.gif

Calle

F

F.d. 52929

Guest

klart som korvspad, barn med familj har full tillgång till bilen. men dom får själv planera eftersom dom är tre stycken. Vi har ju förstatjing så att säga. Just nu är vårt fosterbarn på Vallåkraträffen med sina kompisar. Bilen är ju helförsäkrad sade folksam när jag undrade om tilläggsförsäkring vid utlåning.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For oss er det greit, Winnebagoen i Australia brukes av vår datter når vi ikke er der. For begge våre biler gjelder det kjørkort for tung bil, i Norge C1 og i Australia minst klasse LR (motsvarer C1E). Down under har de 4 forskjellige klasser for lastbiler - LR, MR, HR og HC. Sønnen i Norge har ikke C1 og har heller ikke ønske om det. Når vi nå får denne bilen over på svenske skilt så har vi ikke lov til å la andre bruke den det første året - Sverige vil da ha mange hundre tusen kroner i toll og moms.

F

F.d. 55337

Guest

Vi lånade ut vår husbil till sonen med familj, det var självklart att göra det. På det viset "lurade" vi in dom till husbilslivet. Det innebar att dom sålde sin båt så fort dom kom hem igen och åkte till Tyskland och köpte en bil av samma märke som vår. Vi skulle aldrig låna ut vår bil till någon annan.

M

Mindin

Guest

Vi köpte vår just för att barnen med familjer skulle få tillgång till den. Istället för sommarstuga.
Klart att vi åker när VI vill, men står den still är den till för att användas. Just nu är den på Öland med äldste sonen, sambo och två barn. Märker att de blir mer och mer intresserade, ett bekvämt resande även med småbarn.
Det är precis som med barnuppfostran; ger man förtroende vårdas det väl!! Ömsesidig respekt!

F

F.d. 2591

Guest

Dyr investering, just därför lånar man aldrig ut, husbilen. Och är den betald så äter den ju ej bröd där den står

Stig.B.

Faran

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2025

Ja, till barnen. Vi har en generös son o svärdotter som köpte husbil före oss och dom lånade vänligt ut sin husbil till oss."ta den när ni vill, bara inte dom 5 semesterveckor vi behöver den" var uppmaningen. Efter några år var vi så sugna så vi köpte en egen. Nu åker vi tillsammans då och då:yes: och båda är vi medlemmar i HBK !

batju

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2025

Vi har tre barn, som alla har familj och barn. Självklart får dom låna husbilen.
Alla tre har haft husbilen i sommar, varför skulle vi missunna dom den glädjen?
Det är ju trots allt materiella saker. Delad glädje = dubbel glädje.

Toppen