• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Brobizz

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej ringde Öresundsbron om brobizzen, mest för att kolla om & när den nya årsavgiften drogs för kommande andvändning, fråga inte om det lönar sej för det gör det!!!!! med Bizzen!!
Nä det gällde när jag skulle "rabbla" upp kundnummer så skar det sej direkt ( jag vet att kvinnan som svarade inte bestämmer) jag sa PO11 o.s.v. då blev jag upplyst om att "O:ett" var en nolla!!!!
Jo sa jag att ni vet det får man förmoda men vi som håller igång "skiten",
(håller med på fel ord men sanningen är illa hörd, & ändå så har där inte nämnts om dom Strömmar i vattnet som bron utgör & vindändringar för dom som seglar!!!!!!!!!!!!!)
För hade inte "vi" funnits så var där inte många resenärer.
Att "dom" tog vårt dricksvatten när dom grävde till brovägarna det förmildrar inte historien!!
Ja ni skulle bara visst vad!
Mvh.

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Brobizz

Hej ringde Öresundsbron om brobizzen, mest för att kolla om & när den nya årsavgiften drogs för kommande andvändning, fråga inte om det lönar sej för det gör det!!!!! med Bizzen!!
Nä det gällde när jag skulle "rabbla" upp kundnummer så skar det sej direkt ( jag vet att kvinnan som svarade inte bestämmer) jag sa PO11 o.s.v. då blev jag upplyst om att "O:ett" var en nolla!!!!
Jo sa jag att ni vet det får man förmoda men vi som håller igång "skiten",
(håller med på fel ord men sanningen är illa hörd, & ändå så har där inte nämnts om dom Strömmar i vattnet som bron utgör & vindändringar för dom som seglar!!!!!!!!!!!!!)
För hade inte "vi" funnits så var där inte många resenärer.
Att "dom" tog vårt dricksvatten när dom grävde till brovägarna det förmildrar inte historien!!
Ja ni skulle bara visst vad!
Mvh.

??????????????????????????????????????????????????????

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Nä det var bara en "liten" upplysning vart våra skattepengar går hän!!!
Mvh.

F

F.d. 29979

Guest

Så vitt jag vet är bron privatbyggd.
Ett internationellt konsortsium.
Inga skattepengar där inte!
Tvärt om. Alla som åker över betalar moms....?

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

..och vi har Bizz,sedan 07...
använde den senast idag, blir ju billigare, stora bältbron går också,samt puttgardenfärjan,men bara med personbil.
mvh
Kai

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Kom hem i veckan använde brobizzen i båda riktningarna toppen tycker vi.
Skanska byggde väl bron eller??.
/Vidhem

F

F.d. 29910

Guest

Saxat ur wikipedia:

Förbindelsen ägs av Öresundsbrokonsortiet som i sin tur till lika delar ägs av den svenska staten genom Svedab och den danska staten genom A/S Øresund.
Svedab, vars fullständiga namn är Svensk-Danska Broförbindelsen Svedab Aktiebolag, förvaltades ursprungligen av Vägverket och Banverket. Sedan 2008 ligger Svedab direkt under Näringsdepartementet.[13] Svedab har till uppgift att driva och underhålla landsanslutningarna och se till att lånen för byggandet är återbetalade senast 2040.[14]
A/S Øresund ägs av Sund & Bælt Holding A/S, som i sin tur ägs av den danska staten. I Sund & Bælt Holding ingår även Stora Bältbron och den planerade Fehmarn Bält-förbindelsen.

/Malbeck

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Entreprenörer:

• Sundlink Contractors (Skanska, Højgaard & Schultz, Monberg & Thorsen samt Hochtief) byggde högbron och de två anslutningsbroarna, ett kontrakt värt 6,3 miljarder danska kronor

• Øresund Tunnel Contractors (NCC, Dumez-GTM, John Laing, E Pihl & Søn och Boskalis Westminister) byggde sänktunneln, ett kontrakt värt 3,8 miljarder danska kronor.

• Öresund Marine Joint Venture (Per Aarsleff, Ballast Nedam Dredging och Great Lakes Dredge & Dock) utförde muddringsarbeten och byggde upp den konstgjorda ön. Kontraktet var värt 1,4 miljarder danska kronor.

Toppen