• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Brobizz hurra! Campingcheque blaha!

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Att köra rakt igenom borspärrarna var en härlig upplevelse.:) Att få betala 6 euro för elen och därmed komma upp i 21 euro trots check har jag noterat på blåskontot.:(

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Brobizz hurra! Campingcheque blaha!

Samme opplevelse hadde vi: det er inkludert LITT el i cheuque, men på enskilda campinger har de ekstrem pris på det en bruker mer enn det inkluderte. Det som er inkludert holder muligens for vedlikeholdsladning og kylskåp. Fint med 16A uttak en kald kveld og Alde på el = € 11 ekstra, Alve du slapp billig unna el-fellen :D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bra att få veta detta! Elen som ingår i priset är ju 5 kw. Jag tycker det låter mycket, borde väl räcka för en natt. Här gäller det att se upp så man inte går i el-fällan. Ganska skickligt gillrad fälla dock!

Jappe

F

F.d. 52994

Guest

5 kw är inte mycket. Är det en kylig natt och du kör elvärmaren på 1000w i 8 timmar, då blir du skyldig 3 Kw

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Min bil är lite speciell. När jag kommer till campingplatsen efter att ha kört någon timme så har jag 50 liter 80-gradigt vatten i värmeberedaren uppvärmt av motorns kylvatten. Det brukar räcka för att hålla värmen under natten och dessutom ge varmvatten till morgonvasken. Dessutom är bilen utrustad med solpanel och kompressorkylskåp och mycket välisolerad så jag använder i stort sett aldrig extern el under sommarhalvåret.

Med de förutsättningarna behöver jag inte gå i CampingCheque-elfällan!

Jappe

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

En annan sak jag inte tänkte på då jag köpte checkar: Vi söker oss små mysiga campingplatser. De behöver inte vara utrustade med olympiska bassänger. Vi försöker hitta platser nära små städer eller byar för promenader och matinköp.
Vi besökte orter runt de tre kända sjöarna i norra Italien. Vid Lago di Gardas östra sida fanns flera platser som tog check men ingen plats som vi ville ha. Vi stannade 4 nätter på Lazise kommunala som ligger vid strandpromenaden och intill city.

Vi betalade 25 euro per natt och det var det helt klart värt. Om man söker sig till platser med check får man ofta köra längre. Kostar också. Dessutom tyckte jag inte att man direkt blev kysst på båda kinderna då man talade om att man hade check. Varför skall man tala om det förresten? Kan det vara för att vissa åtgärder skall kunna vidtas för att kompensera det låga priset? Sämre placering har vi konstaterat.:cool:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vi har använt både CampingCheque och ACSI-kort och båda fungerar i vårt tycke bra vid resor i Europa utanför högsäsong. Dock är checkhanteringen lite "knölig", så när Campingcheckarna tagit slut för oss, så blir det nog bara ACSI-kort i fortsättningen. Det räcker långt!

Vill man bara ha övernattning så finns det många små mysiga och billiga campingar utanför rabattsystemen, inte att förglömma!

Jappe

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag tror vi har lite otur ibland. Vi hade ACSI-kort för några år sedan och tänkte använda det på en camping, även den vid Lago di Garda. Den vackra italienskan tog då fram campingkartan och med en väl inövad handrörelse drog hon streck över alla fina platser och berättade att om vi tänkte använda det kortet så fick vi inte välja någon av dessa platser. Vi åkte naturligtvis därifrån och hittade då den fina platsen i Lazise. Utan kort.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Detta upplevde vi med Campingcheques men ännu inte när vi använt ACSI.

Tvärtom verkar dessa mycket positivare och oftast får man själv välja den plats man önskar.

Det har även hänt att icke ACSI-anslutna platser accepterat samma låga pris när jag visat ACSI-kortet.

F

F.d. 4927

Guest

En annan sak jag inte tänkte på då jag köpte checkar: Vi söker oss små mysiga campingplatser. De behöver inte vara utrustade med olympiska bassänger. Vi försöker hitta platser nära små städer eller byar för promenader och matinköp.
Vi besökte orter runt de tre kända sjöarna i norra Italien. Vid Lago di Gardas östra sida fanns flera platser som tog check men ingen plats som vi ville ha. Vi stannade 4 nätter på Lazise kommunala som ligger vid strandpromenaden och intill city.

Vi betalade 25 euro per natt och det var det helt klart värt. Om man söker sig till platser med check får man ofta köra längre. Kostar också. Dessutom tyckte jag inte att man direkt blev kysst på båda kinderna då man talade om att man hade check. Varför skall man tala om det förresten? Kan det vara för att vissa åtgärder skall kunna vidtas för att kompensera det låga priset? Sämre placering har vi konstaterat.:cool:
Vill inte påstå att jag är någon expert på campingcheckar, men delar inte dina erfarenheter. I höstas var vi i Frankrike, och förutom ställplatser, låg vi enbart på campingar som tog emot checkar, både i Frankrike och Belgien. Förutom vid ett tillfälle - då vi fick välja bland ett begränsat antal - fick vi alltid själva välja bland de lediga platserna. Vi fick alltid ett bra mottagande. Däremot fick alltid betala en slags turistskatt a ca 2 - 3 kr.

Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Brobizzet är suveränt över broarna!

Jag skall testa det i Norge i sommar, om det inte funkar så kommer väl räkningen i brevlådan.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Använder man Campingcheque så ingår elen i priset. (under angiven period)
Se: Campingcheckar

ACSI är ett liknade system med fler platser anslutna och man slipper checkarna.
ACSI Eurocampings - 8.600 fr dig av ACSI utvalda campingplatser i Europa!

Hej!
Det har smugit sig in ett fel i din text Gunnar.
ACSI Eurocampings - 8.600 fr dig av ACSI utvalda campingplatser i Europa inspekterar bara campingar och har inget med rabatter att göra.
Du menar nog CampingCard ACSI http://www.campingcard.dk/dk/da/hjemmeside/uc3-l7-n253/
Man måste alltså se upp om en camping skyltar med ACSI vid infarten.

Notera dessutom att en camping samtidigt kan vara ansluten till både CampingCard ACSI och Camping Cheque, Découvrez nos 588 campings en Europe.
//Conny

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Brobizzet är suveränt över broarna!

Jag skall testa det i Norge i sommar, om det inte funkar så kommer väl räkningen i brevlådan.

Brobizz funkar klockrent i Norge.:)

Testade för 2 veckor sen, inga problem!

Ha det gott!

F

F.d. 50042

Guest

Schmid!

Var i Norge var Ni? Funkar det i hela Norge?

//Bosse

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Schmid!

Var i Norge var Ni? Funkar det i hela Norge?

//Bosse

Hej Bosse!

Vi åkte in via Svinesund vidare upp mot Oslo.
Tog tunneln under Oslofjorden, vidare ner mot Kristiansand.
Alltså Norska sydkusten.
Genom alla tunnlar och via motorväger.

Funkade perfekt geom alla betalstationer.

Tror det funkar i hela Norge!

Ha det gott!

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det skal fungere på alle Autopass steder. Det var en bomstasjon mellom Skien og Porsgrund som var utenfor systemet, denne skulle nå være avviklet.

Toppen