Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vill inte påstå att jag är någon expert på campingcheckar, men delar inte dina erfarenheter. I höstas var vi i Frankrike, och förutom ställplatser, låg vi enbart på campingar som tog emot checkar, både i Frankrike och Belgien. Förutom vid ett tillfälle - då vi fick välja bland ett begränsat antal - fick vi alltid själva välja bland de lediga platserna. Vi fick alltid ett bra mottagande. Däremot fick alltid betala en slags turistskatt a ca 2 - 3 kr.En annan sak jag inte tänkte på då jag köpte checkar: Vi söker oss små mysiga campingplatser. De behöver inte vara utrustade med olympiska bassänger. Vi försöker hitta platser nära små städer eller byar för promenader och matinköp.
Vi besökte orter runt de tre kända sjöarna i norra Italien. Vid Lago di Gardas östra sida fanns flera platser som tog check men ingen plats som vi ville ha. Vi stannade 4 nätter på Lazise kommunala som ligger vid strandpromenaden och intill city.
Vi betalade 25 euro per natt och det var det helt klart värt. Om man söker sig till platser med check får man ofta köra längre. Kostar också. Dessutom tyckte jag inte att man direkt blev kysst på båda kinderna då man talade om att man hade check. Varför skall man tala om det förresten? Kan det vara för att vissa åtgärder skall kunna vidtas för att kompensera det låga priset? Sämre placering har vi konstaterat.
Använder man Campingcheque så ingår elen i priset. (under angiven period)
Se: Campingcheckar
ACSI är ett liknade system med fler platser anslutna och man slipper checkarna.
ACSI Eurocampings - 8.600 fr dig av ACSI utvalda campingplatser i Europa!
Brobizzet är suveränt över broarna!
Jag skall testa det i Norge i sommar, om det inte funkar så kommer väl räkningen i brevlådan.
Brobizz funkar klockrent i Norge.
Testade för 2 veckor sen, inga problem!
Ha det gott!
Sparar man något speciellt pengamässigt på att ha brobizz i Norge?
Schmid!
Var i Norge var Ni? Funkar det i hela Norge?
//Bosse