• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brist på reservdelar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Min nya 2020 husbil står på verkstad efter 60 mil på mätaren, motorlampan lyser och partikelsensorn ska bytas. Sensorn finns inte i Sverige och i Italien finns den inte att beställa pga problem efter Corona!
Fiat kan inte säga när den finns för leverans, så det blir kanske en sommar med min nya husbil stående på verkstad
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Du får de väl plocka en på någon av bilarna de har hemma. Det gjorde Rask&Björk i Billesholm till en Ford Transit Hymer jag ägde för en del år sedan. Alternativt söka reservdelen över hela Europa. Någonstans finns den.
Stå på dig och låt dem svettas.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Min nya 2020 husbil står på verkstad efter 60 mil på mätaren, motorlampan lyser och partikelsensorn ska bytas. Sensorn finns inte i Sverige och i Italien finns den inte att beställa pga problem efter Corona!
Fiat kan inte säga när den finns för leverans, så det blir kanske en sommar med min nya husbil stående på verkstad
Hade samma problem med samma sensor 2014 Bilen stod på Fiat verkstad i fyra veckor utan att något hände,skyllde på leveransproblem från Italien.Blev förbannad och sade att jag kan skaffa sensorn på två dagar.Blev nästan utskrattad att det var omöjligt.
Två dagar senare gick jag dit med den.En besvärad kundmottagare frågade,var jag fick tag på den.Svarade att AD bildelar på andra sidan gatan beställde den.Han började mumla något att under garantitiden beställer dom bara från Italien genom generalagenten.Det är inte Fiat som tillverkar delarna så dem finns på marknaden.Går bra att beställa även från Axel Augustin i Tyskland.Detta hände på en Fiat verkstad i Norra stor Stockholm mittemot en AD bildelsbutik.
Mvh.s670sl
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Kan det vara den här?
Min motor är ju 2,3 fast 160 Multijet. Står ju 3,0. Ska kolla vidare //Tack
 
W

Weckman

Guest
De tycker att det är jag som ska kontakta Fiat och jaga reservdelar. Har ju en ny bil 60 mil på mätaren och de tar inget ansvar. Det är ju dom som ska jaga fram en Partikelsensor inte jag!! Det innebär då att jag är helt utelämnad om bodelen krånglar, ska jag då kontakta Rapido i Frankrike!!
Uselt hanterat från Husbilsföretaget.
Ber dom dig att ta fram reservdelar och även kontakta Fiat???????
Vad är det för firma du köpt den på?? Vilken otrolig service dom har och bra kund relation.
Inte lätt att vara kund där efter ett köp, säljaren skulle du nog ta ett snack med i enrum utan att några är med, han får lösa det på bästa möjliga sätt. Annars skulle jag hota med att du ska namnge företaget i olika Forum för att få svar om åtgärd av utomstående och ARN Är ett bra medel. Man gör bara inte så. Lider verkligen med dig.
 
Senast redigerad av en moderator:

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! det är tråkigt för dig och lider med ! men det är inte du som ska jaga reservdelar !!!!! de får bara fixa det helt enkelt någon tidigare sa att då får de plocka från en annan bil och jag håller med ! ring fiats service och påpeka detta du har ju garanti ! hoppas det löser sig för dig !
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Min motor är ju 2,3 fast 160 Multijet. Står ju 3,0. Ska kolla vidare //Tack
Hittade denna
Sensor, avgastryck
Mer Info
arrow_s.png
3370281006287
BOSCH
empty.gif
ProductImageThumbnailHandler.ashx
Från årsmodell: 201906
775,00
 

jmp57

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
15898
Medlemskap
2024
begär att få häva köpet om dom inte kan fixa bilen inom rimlig tid, det er inte ditt fel dom inte kan få fram reservdelar under garantitiden, annars får dom fixa fram en likvärdig bil du kan använda under tiden. men du bör ta ett allvarligt samtal med säljaren
hoppas det löser sig till belåtenhet
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Det är ju basbilen det är fel på.
Skit i firman som sålt den dvs husbilssäljaren. Du måste kunna serva & få garantireparationer gjord på vilken auktoriserad Fiat verkstad som helst. Att det råkar vara en husbil har ju inget med motor & avgasrening att göra. En hantverkare med skåpbil som fått en specialinredning eller annan ombyggnad av skåpet sköter ju ändå service & garanti på en vanlig märkesverstad, såvida det inte gäller något av det som är ombyggt.
För övrigt så gör inte min lokala firma som säljer fritidsfordon & där jag köpte min plåtis,någon service på annat än bodelen. Dom tar emot bilen om jag skulle envisas att lämna den på deras verkstad, men då kör dom in den till auktoriserad serviceverkstad i ”stan”. Så dom föredrog att jag bokade direkt själv & servade själva bilen, dvs motor, chassie etc. Dom hade knappt koll på vart jag skulle åka eftersom dom var vana vid Fiat & den jag köpte var Jumper dvs Citroën.
Ring runt tills du hittar en Fiatverkstad som kan hjälpa dig!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen