• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Brevo post elektroniskt

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Nu finns det ett bolag som har startat upp där man kan få sin post elektroniskt. De har precis startat och de företag som är med nu är [FONT=&quot]UC, Skandia, FOREX Bank, Ålandsbanken, SSF, St1 och Haparanda Kommun.
[/FONT]

De jobbar hårt på att få med fler. Själv hoppas jag på myndigheterna och alla banker kommer med. Det skulle vara väldigt bra när man övervintrar eller är på långsemestrar, att ingen känslig post med personuppgifter hamnar i brevlådan.
Tillsammans med E-fakturor och Autogiro blir det nog riktigt bra.

[FONT=&quot]www.brevo.se/[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Brevo post elektroniskt

Håller med 100%!

Vi har haft Brevo från början...

jyrki

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Ställer man om sin adress till Brevo.se? Framgår inte av Brevos webb, på vilket sätt min adress blir elektronisk.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej, Posten har länge haft sitt eBrev t.ex. men alla dessa tjänster som finns för att styra oss över till det papperslösa samhället har inte inte varit någon succes enligt min uppfattning. För få företag har anslutit sig.

T

Teddi

Guest

allt via data,,tidningar-räkningar-nu också posten,,för o inte tala om all den tid man tillbringar framför,,alla lösenord,,ojoj,,

är inte internet amerikanskt,,ett litet knapptryck därifrån,,troligen de mest effektiva vapen i historien,,
nej,,en göteborgspost i näven,,ock ut o rör på fläsket:D:D

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag tycker nog att e-tidningar är toppen, både dags-, vecko- och månadstidningar. Ofta till mindre än halva priset och man har dem samlade på ett ställe. Eftersom jag har 100 meter till brevlådan är det skönt att vintertid slippa pulsa i djup snö med pannlampa.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

allt via data,,tidningar-räkningar-nu också posten,,för o inte tala om all den tid man tillbringar framför,,alla lösenord,,ojoj,,

är inte internet amerikanskt,,ett litet knapptryck därifrån,,troligen de mest effektiva vapen i historien,,

Det är tänkvärt det du skriver, sök på echelon och du vågar knappt röra datorn sedan.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Internet sin tidlige historie: Startet som DARPA (militær forskning) rundt 1970 etter noen år ble det overført til ARPA som ble styrt av de store amerikanske universiteter. Rundt overføringen ble den første node utenfor USA etablert - på Kjeller utenfor Oslo, via telemetristasjonen på Tnaumshede. I dag er basis infrastruktur for internet ikke lenger kontrollert fra ett sted, men det finnes endel politisk styring innenfor enkelte land. Noen av disse påvirker og naboland eksempel på dette er FRA i Sverige som overvåker deler av den norske internasjonale trafikken uten at det er politisk behandlet i Norge.

Hadde selv mitt første møte med (D)ARPA i 1972 - en vanvittig hastighet av 64 kbit/s og et svardelay på rundt 1 sekund :D, dette var før tcp/ip!

Toppen