J
Jarn
Guest
Här har den svenska husbilsbranschen lite att lära:
En månad efter min senaste privatimport av en personbil, VAG, fick jag ett brev hem med följande inledning:
"" Du har importerat ett gränslöst bra bil. Välkommen till oss.
Vi vill härmed gratulera dig till en bra affär och hoppas du ska trivas med din privatimporterade bil.
När du nu kämpat lite extra för att få den bil du var ute efter, vill du förstås att den skall leva upp till dina förväntningar.""
Sedan kommer ju en del text om att man skall utnyttja deras service och att man bibehåller garantier etc. Att de har specialutbildade tekniker, samt att de skriver välkommen flera gånger och för säkerhets skull också på olika språk.
Som sagt, tänk om man fått det trevliga mottagandet av en svensk husbilsåterförsäljare.
Konstigt bara att de fortfarande inte inser att det finns mycket pengar att tjäna på eftermarknaden.
De tjänar tydligen fortfarande så mycket på nybilsförsäljningen att de tycker det räcker?
En månad efter min senaste privatimport av en personbil, VAG, fick jag ett brev hem med följande inledning:
"" Du har importerat ett gränslöst bra bil. Välkommen till oss.
Vi vill härmed gratulera dig till en bra affär och hoppas du ska trivas med din privatimporterade bil.
När du nu kämpat lite extra för att få den bil du var ute efter, vill du förstås att den skall leva upp till dina förväntningar.""
Sedan kommer ju en del text om att man skall utnyttja deras service och att man bibehåller garantier etc. Att de har specialutbildade tekniker, samt att de skriver välkommen flera gånger och för säkerhets skull också på olika språk.
Som sagt, tänk om man fått det trevliga mottagandet av en svensk husbilsåterförsäljare.
Konstigt bara att de fortfarande inte inser att det finns mycket pengar att tjäna på eftermarknaden.
De tjänar tydligen fortfarande så mycket på nybilsförsäljningen att de tycker det räcker?
Senast redigerad av en moderator: