• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Brev efter privatimport, vanlig personbil

J

Jarn

Guest
Här har den svenska husbilsbranschen lite att lära:

En månad efter min senaste privatimport av en personbil, VAG, fick jag ett brev hem med följande inledning:

"" Du har importerat ett gränslöst bra bil. Välkommen till oss.
Vi vill härmed gratulera dig till en bra affär och hoppas du ska trivas med din privatimporterade bil.
När du nu kämpat lite extra för att få den bil du var ute efter, vill du förstås att den skall leva upp till dina förväntningar.""

Sedan kommer ju en del text om att man skall utnyttja deras service och att man bibehåller garantier etc. Att de har specialutbildade tekniker, samt att de skriver välkommen flera gånger och för säkerhets skull också på olika språk.

Som sagt, tänk om man fått det trevliga mottagandet av en svensk husbilsåterförsäljare.
Konstigt bara att de fortfarande inte inser att det finns mycket pengar att tjäna på eftermarknaden.
De tjänar tydligen fortfarande så mycket på nybilsförsäljningen att de tycker det räcker?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Brev efter privatimport, vanlig personbil

Tror det är där skon klämmer, för bra marginaler på försäljning, för små volymer för att tjäna storkovan på service.

JMHO

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Tror det är där skon klämmer, för bra marginaler på försäljning, för små volymer för att tjäna storkovan på service.

JMHO

"Ja se kunder" de är bara till besvär! De vill ha service också, inte bara köpa nya bilar till överpris.

F

F.d. 55397

Guest

Svenska generalagenter har fått på nöten av fabrikanterna för låg servicenivå till privatimportörer som vill ha typintyg mm o beställa delar som inte är "sverigestandard". Fabrikanten vill ju ha "världsservice", men trevligt att de nu skickar brev som ovan, man brukar ju få det när man köper en beg bil hos "löshandlare"

Toppen