• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra Wi-fi i Spanien och till ett bra pris.

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2025
Jag har sett att någon här har tipsat om bra och prisvärt wi-fi i Spanien, men kan inte hitta var och vad. Är tacksam för lite hjälp med adresser och annat nyttigt i detta

F

F.d. 1470

Guest
Sv: Bra Wi-fi i Spanien och till ett bra pris.

Jag har sett att någon här har tipsat om bra och prisvärt wi-fi i Spanien, men kan inte hitta var och vad. Är tacksam för lite hjälp med adresser och annat nyttigt i detta

Förmodar att ni menar mobilt bredband. Wi-Fi är ju lokala trådlösa nät som någon enskild aktör lägger ut.

Har själv letat en del men bara hittat 1 gb per månad för 19€ på mediamarkt men det finns säkert andra som har mer koll.

Senast redigerad av en moderator:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag är på Gran Canaria och har köpt från Masmovil (Orange som operatör) 10 GB för 35€ per månad.
Vet ej om det är samma pris fastlandet.
Lennart

Jo det är samma. För det har jag köpt på fastlandet. Trots att också jag är på Gran Canaria.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Er det ikke en liten forskjell på moms mellom GC og fastlandet.

P

perprott

Guest

Är det 10 GB totalt under en månad?
Låter som jag behöver mer.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Du hittar inget mer utan att ha wifi på camping eller adsl. Jag har löst det med två abb på 10 BG

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Går det att teckna utan vare sig spanskt telefonnummer eller spansk bankkonto?

Du behöver nu mer inte ens gå till en butik ring Om du befinner dig utomlands ring +34 693 772 373 så skickar dom kortet till din adress i Spanien som du anger.

Du måste ha redo

- Ditt namn
- Ditt passnr.
- Din e-post
- Giltigt kreditkort

Beställ 10 GB Bono

Måndag -Fredag 09:00-17:00 på Norska/Svenska, Tyska, Ryska och Finska.
Måndag– Lördag 08:00-22:00 på Spanska och Engelska

MÃ￾SMÓVIL: Your mobile operator with the cheapest rates – MÃ￾SMÓVIL

Ps! Tänk på om du har Iphone att du inte kan internetdela. Det går däremot bra på Android. Detta om du vill ha lokal hotspot och ha igång flera enheter samtidigt. Mifi router använder jag.

Senast ändrad:
F

F.d. 32985

Guest

Tänk på om du har Iphone att du inte kan internetdela. Det går däremot bra på Android. Detta om du vill ha lokal hotspot och ha igång flera enheter samtidigt. Mifi router använder jag.

Jag har en iPhone 6, och jag kan internetdela (tror jag iaf). Provade nyss att dela med mig till frugan och hon kunde surfa obehindrat på sin mobil via min delning. Är det något jag missförstått? Lite off topic iofs..

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag har en iPhone 6, och jag kan internetdela (tror jag iaf). Provade nyss att dela med mig till frugan och hon kunde surfa obehindrat på sin mobil via min delning. Är det något jag missförstått? Lite off topic iofs..

Det är bara i Spanien det är problem, på alla nät utom ett som har monopol.

Toppen