• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra service hos Tyska handlare!

I

Ixeofors

Guest
I höstas hämtade vi våran Burstner Ixeo 650 hos RC Mannheim i Tyskland, på vägen hem upptäckte vi att ena skåpet under sängen var trasigt, mailade till dom och fick nya delar skickade till mig utan krångel.

När vi tog ut husbilen från vinterförvaringen upptäckte jag att locket till vattentanken gick att öppna trots att man låst den. Mailade åter till rekalmationsansvarig på RC Mannheim Inga problem alls, lämna nyckel nummer så kommer ett nytt lock!

Vart jag vill komma är att köpa husbil i Tyskland inte är några problem vad gäller garanti, varför bry sig om att sura Svenska återförsäljare inte vill hjälpa till? Handlaren i Tyskland ställer upp!

/Ixeofors :)

F

F.d. 52927

Guest
Sv: Bra service hos Tyska handlare!

Hej! Har samma erfarenhet av min kontakt med Hymer i Ludwiglust. Bl.a. fick jag en "stenskott" trodde jag på framlyckta. Byte skulle kosta ca 15000:- enligt Hymer örebro. Men, men med information av HBK-medlemmar fick jag tips om att det kunde vara fabrikationsfel. Mailsvar från Ludwiglust - när du kommer ner byter vi lycktan "gratis". På vägen ner till Spannien blev det snabbservice på ca 2 tim.

Toppen