• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra pris, ren sinus växelriktare ?

J

Jarn

Guest
Jag planerar att köpa en växelriktare med ren sinus och har då hittat denna AEG 1500 SW med fjärrkontroll och USB laddning.
Pris 315 € med frakt tycker jag låter som ett bra pris.
Finns säkert billigare i Kina, men tror att kvalite, säkerhet och tillgång på reservdelar på denna är bättre.

Någon som kan ge en bedömning av denna ?

AEG Automotive : Products : Sinus Voltage Transformer SW 1500
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: Bra pris, ren sinus växelriktare ?

Hej,
Jag har ingen erfarenhet av denna, men det ser ju bra ut på papperet. Jag ska köpa något liknande själv, men var hittar du den för 315€ ?

Kanske kan vi beställa samtidigt ?

Hälsningar
Michael
 
J

Jarn

Guest
Sv: Bra pris, ren sinus växelriktare ?

Hej,
Jag har ingen erfarenhet av denna, men det ser ju bra ut på papperet. Jag ska köpa något liknande själv, men var hittar du den för 315€ ?

Kanske kan vi beställa samtidigt ?

Hälsningar
Michael

Hej Michael,
jag beställde den här och totalsumman blev 314.86 € inkl.frakt. 2864 SEK idag.
Wechselrichter AEG SW 1500 1500 W 12 V/DC 12 V/DC (10.5 - 12.0 V/DC) inkl. Fernbedienung versandkostenfrei | digitalo
Billigast blir det om du betalar direkt med en banköverföring, annars funkar kreditkort med.
Frakten är ju bara 9,95 € så det är ju inte lönt att dela med tanke på att vi inte bor grannar direkt.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Bra pris, ren sinus växelriktare ?

Jättefin växelriktare, men vad ska man med 1500W till?

Det blir vid full last med 80% verkningsgrad 150A på 12V sidan!:wideeyed:
Vill till att man har en gigantisk batteribank!:twitcy:

/Malbeck
 
J

Jarn

Guest
Sv: Bra pris, ren sinus växelriktare ?

Jättefin växelriktare, men vad ska man med 1500W till?

Det blir vid full last med 80% verkningsgrad 150A på 12V sidan!:wideeyed:
Vill till att man har en gigantisk batteribank!:twitcy:

/Malbeck

Tror inte jag kommer att ligga på full last.
De rekommenderar att man har minst 190 Ah batteri, vilket jag har.
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Bra pris, ren sinus växelriktare ?

Jag har precis denna växelriktare, inte i husbilen men i min arbetsbil. Jag har den till att ladda olika instrument, batteridrivna maskiner, sladdlampor, mikrovågsugn m.m.
Den är ganska stor, så det gäller att ha plats till den, med god ventilation. Fjärrkontrollen med sladd är nästan det bästa, den kan man placera där man enkelt kommer åt den. På den kan man dessutom läsa av batteri spänningen och vilken effekt man tar ur den.
Jag har haft den i två månader nu och är mycket nöjd.
//Nilhen
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Bra pris, ren sinus växelriktare ?

Hej Michael,
jag beställde den här och totalsumman blev 314.86 € inkl.frakt. 2864 SEK idag.
Wechselrichter AEG SW 1500 1500 W 12 V/DC 12 V/DC (10.5 - 12.0 V/DC) inkl. Fernbedienung versandkostenfrei | digitalo
Billigast blir det om du betalar direkt med en banköverföring, annars funkar kreditkort med.
Frakten är ju bara 9,95 € så det är ju inte lönt att dela med tanke på att vi inte bor grannar direkt.

Tackar för länken! Nu har jag beställt en sådan också, priset blev detsamma till Finland 314,86€
Ha de Paffw
 
F

F.d. 58003

Guest
Gammal tråd men hur fungerar AEG SW1500? enligt specifikationen är verkningsgraden låg, 80%
Är den verkligen så illa?
Hittar ingen info hos AEG, verkar ej vara en prioriterad produkt.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Denna köpte jag på Awimex. Där har HBK rabatt också
Finns i Simrishamn.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Gammal tråd men hur fungerar AEG SW1500? enligt specifikationen är verkningsgraden låg, 80%
Är den verkligen så illa?
Hittar ingen info hos AEG, verkar ej vara en prioriterad produkt.
Jag har stoppat i exakt denna modell i våra 2 förra bilar och dom har fungerat bra. Kan inte säga något om verkningsgraden men kvalitetskänslan var hög och dom gjorde sitt jobb utan att gnälla eller strula.
I vår nuvarande bil satt det redan någon budgetmodell i annars hade det nog blivit en AEG igen.
 
Toppen