• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra dokumentär ikväll på TV

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Bra dokumentär ikväll på TV

Alla borde se den, det är en tänkvärd film som ger en tankeställare.
Stefan Jarl är dessutom en skicklig fotograf, vilket lyfter filmen ytterligare.

/Ludde

F

F.d. 53498

Guest

Tack för tipset. Vi hade missat filmen utan din blänkare.

Det är nästan så att jag får vara tacksam för att om någon månad uppnå pensionsåldern.

Jag har skaffat medel som skall göra att klädseln i bilen inte blir smutsig. Frågan är om jag törs spraya på den.

Tankvärt skrämmande och nyttig information.

Tack än en gång för tipset.

Anders

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Mycket gripande dokumentär, manar till eftertanke. Vad jag till viss del reagerade över var att allt tycktes vara opåverkbart, men jag är övertygad om att vi kan påverka genom att undvika att utsätta oss för kemikalier. Vissa går naturligtvis inte att undvika, men en stor del av dom kan vi själva välja om vi vill utsätta oss för eller inte.

Min mamma pratade redan på 70-talet om att det kunde vara farligt att förvara livsmedel i plast, samt att hon inte gärna lät mig och min bror leka med plastleksaker. Vänner, grannar och bekanta tyckte hon var helknäpp, plasten var ju så fantastiskt bra, snygg och praktisk. Tänk vad rätt hon hade egentligen...

Filmen går i repris i SVT24 kl. 22.15 på torsdag, ni som inte har sett den, titta på den. Offra 90 minuter av er tid för att få en inblick i vad vi egentligen har omkring oss...

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Dialektalt: "En sa akta se för en hoper kemikalier. Töcken skit en köper i butikene".

Toppen