Sv: Bra dåliga husbilar
Hej vi vill ha en integrerad för det är en helt annan rymd i en integrerad och mina föräldrar har ett lastbils garage så det är lättare att få in en integrerad husbil där.
Det är inte supernoga men det att vi vill ha sitt höjd och lätt att komma upp.
Vi hade tänkt att ha cykelställ för cyklarna.
MVH Erik
Hej! Tack för ditt svar! Har du jämfört rymden i alkov- resp integrerade bilar i samma prisklass? Vi hade en alkov förut och har nu bytt till en integrerad. Vi ångrar oss inte, men det vi saknar mest är att alkovbilen var så mycket luftigare... Man kunde fälla upp sängen, och det var mycket högre i tak (så klart). Men alkovbilarna är ju mycket högre även på utsidan, så har ni ett lågt garage så blir det ju svårt!
I vår gamla bil hade vi våningssäng bak, och cyklarna på utsidan. I packutrymmet under sängen fick stolarna, verktygslåda, nivåklossar och sladdar plats. Inne i bilen (i badrummet, på sängarna osv) fick vi ha grillen, väskan med snorkelutrustning, utebordet, vattenkannan, isolermattan och ev. tyska ölflak... För att få mer packutrymme bytte vi till bil med höga långbäddar. Det är lätt att komma i och ur dem, de känns inte klaustrofobiska och vill man sitta på sängkanten kan man ha fötterna på trappstegen. (En tvärställd säng känns nog krångligare, med smala trappsteg för att komma upp, ofta väggar på sidorna och att man måste klättra över sin sängkamrat.)
Så om ni ska ha en bil med låga bäddar tycker jag att ni ska kolla packutrymmena noga. Provpacka gärna med allt som ni vill kunna ha med er.
En del bilar (tex. Carthago) går att få med en femte bältad plats bakom passagerarsätet. Dock är det svårt att hitta dem eftersom det inte går att göra fritextsökningar på mobile.de. Benutrymmet är begränsat på den platsen, tror jag, men kanske värt att kolla upp om ni vill ha en integrerad.
Lycka till i jakten!
/Jessika