• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra att veta

F

F.d. 25182

Guest
Sv: Bra att veta

Hej
Om nu mössen gillar russin,varför inte mata dem utaför husbilen så att de inte behöver göra sig besväret att gå i för att få sin favoritföda? :twitcy::twitcy::twitcy:
Mvh. Klas

Et meget godt poeng !
Det har jeg gjort i mange år, og det fungerer.
Jeg "forer" musene på utsiden, så de slipper bryte seg inn for å komme til dekket bord.:)

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Har väl lite med att göra hur man bor. Bor man ensligt är väl risken att man drar till sig mer och mer möss från omgivningen. och inte bara möss..

/M

F

F.d. 53009

Guest

Det kanske finns möss som gärna bor i husbil, speciellt om det finns russin och annat godis utanför. Och kattfritt är det också.

Det har tidigare här på forumet tipsats om att gillra fällan med en nöt som limmas fast på fällan. Praktiskt.

Birger

F

F.d. 29841

Guest

Hej Reidar
Har du testat med olja från värmeverket?
/Vidhem

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026
Sv: Bra att veta Musfälla

Hej. Vi fick ett tips av Anticimex för många år sedan. Wiengummi! Klipp av på mitten o tryck på den lilla pigges. Mössen älskar doften av färska Wiengummmi och det finns inte en chans att få loss det från piggen. Har fungerat suveränt, hälsar Björn

OleBerg

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022

Man skal ikke ladde musfellene med mat .....! Dette trekker mus til husbilen...!
Trekk opp fellene og legge flere feller etter hver andre langs vegg og skap etc. inne i husbilen. Kommer det mus inn i bilen vil disse krype langs veggene og over fellene.....! Snapp....!!:yes:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Tack för svaren jag skall förmedla dem vidare.
Jag själv lägger eneris på däcken och i motor huven vitlök inne i blen.
Någon mer som provat?
Luktar för djävligt men håller mössen borta.
Bra ide med tomma fällor längs golv listen.
Ja inte så dumt varför locka in dem?
Eller en vickbräda en ostbit och plums i en spann med glykolblandning är effektiv om man fått in möss den sköter sig själv.
Någon som provat?
2179:music-icon::wub::yes::wideeyed:

Senast ändrad:
F

F.d. 30199

Guest

Möss fällor med gift ! Taskigt men effektivt . När giftet e slut så e mössen borta .. Fungerar runt hus också ! Inte min idé jag tog den från proffsen . Niclas o Maria

Toppen