• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra att ha eller bara onödigt

Peck

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Personligen gillar jag att bläddra igenom sidor med saker som kan vara bra att ha som kan underlätta vardagen. Tänkte starta en tråd där man kan tipsa om lite saker som man hittat som kan underlätta camping.
Det är inte så att jag har husbilen full med "bra att ha" saker utan det blir mest fönstershoppande.

Har ni hittat några bra saker som man kan ha nytta av, varför inte tipsa om dem här.

Peck

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: Bra att ha eller bara onödigt

Funderade ändå på om det gick, gör ju inget om det tar en stund, man har ju ändå semester :)

Bra tips

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Åsså blir det mindre disk med visp.
Hm, om man inte stänker omkring sig förståss.

F

F.d. 55521

Guest

När man ska vispa grädde och har gott om tid och vill undvika disk, så tar man en plastpåse, häll grädden i plastpåsen skaka. Är man flera så kan man bolla gris så förenar man nytta ned nöje. Funkar faktiskt, något jag lärde mig när jag fjällvandrare oc vikten car viktig

F

F.d. 29954

Guest

Något jag tänker mig är viktigt ha med är sådant som väger lite och har multifunktioner. Buntband i olika storlekar. Vulktejp. Vävtejp. Latexhandskar. Paninigrill. Stövlar storlek 48.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Handlat Tupperware en gång i mitt liv, en sån här liten hackare. Suverän till lök, ett par drag i handtaget -klart, ett par drag till - superfinhackat. Funkar till vitkål, nötter, örter o mkt annat. Finns även större men den här 3dl tycker jag funkar fint o tar minimal plats i husbilen o ingen skärbräda behöver lukta lök o inga tårar heller ;) Dyr (som alla deras grejor) men värd varje krona, iaf för mig.

Tupperware - Herb Chopper

F

F.d. 29925

Guest

Hör nog till kategorin som anser att allt är bra att ha, men huvuddelen av prylarna används allt för sällan.

?Varför släpa omkring på en verktygsväska på c:a 25 kg när man oftast klarar sig med en skruvmejsel? m.m.:wink:

F

F.d. 29954

Guest

Går det inte lika bra med en stor matskål för hund:twitcy:? Ett alternativ vi funderat på.

Javisst!
Jag hörde iden från en dam från GB som reste ensam med sin husbil. Hon hade en rätt så grov plastkedja - en sådan med varannan länk svart och varannan gul - och i slutet en groteskt halsband à la Kalle Anka, plus dessa stövlar utanför sin bil.
Jag var så nyfiken hur gigantiskt en Gran Danua kan bli, och frågade om jag inte får hälsa på lillen. (jag gillar alla sortens hundar) Hon skrattade högt och berättade då hur effektiv hennes system var. Inga tjuvar eller envisa hjälpande herrar. Hon blev för övrigt förtjust i min Afghan hund, speciellt när jag berättade om hundens egenskaper, jag tror att hon numera är hundägare på riktigt...

Toppen