• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bränslerabatt via Husbilsklubben

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Vårt pris 25.48 idag är ju HÖGRE än det vanliga listpriset 24.72 (bemannat).
Vad har jag missat??
Priset på marknaden rör sig mer eller mindre hela tiden.
Den senaste tiden har priset stigit efter att ”vårt pris” sats på måndagen. Men denna vecka har priset sjunkit, vilket medfört att priset vid pump blivit lägre (än ”måndagspriset”).

Då kan man välja annat kort, eller annat bolag för att få lägre pris. Just i detta nu, så är Åfa-priset högre helt enkelt. Kan bli så, när priset justeras i så stora steg. Normalt ovanligt, men med krisen i Ukraina så är det en realitet.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Hur får man rabatten?Måste man skaffa nytt tankkort?
Ja, du ansöker om ett ÅFA-dieselkort. Länkar till det finns i tråden. Under medlemsförmåner finns en beskrivande text hur man skall fylla i. Tex medlemsnummer. För mig tog det ca 2,5 veckor innan kortet anlänt i brevlådan.

Postens nya ”varannandagsutdelning” gjorde att kort och pinkod kom samma dag.
Inte riktigt som tänkt

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Du går in under medlemsförmåner och fyller i ansökan enligt det som står där.

Rabatten är 1.14kr/liter , och det dras från Preeem/Såfias veckopris som sätts på måndagar.

Finns en tråd om veckans pris i forumet.

Västkustcamparen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2025
Du ska inte tanka med kortet då.. listpriset uppdateras varje måndag .. gäller att kolla först, men normalt svänger inte priserna såhär då är det lugnt
Nej, det är klart att jag inte använder såifa-kortet då, jag har ett annat Preem-kort med 50 öre/l rabatt på pumppriset.
Jag förstår bara inte att "vårt pris" är högre än det "vanliga listpris" som Preem sätter samma dag

Rapido9065

HBK Medlem
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
5135
Medlemskap
2025
Hej Sture, i dagens läge med olika pris ibland flera gånger om dagen så kan det säkert bli så. Härom veckan var pumppriset på diesel över 26 kr medan vårt pris var 21,07 kr, jag tankade dagen innan nästa höjning trots att bilen mer än hälften fylld.
Nu har de satt priset i måndags då priset fortfarande var högt vilket innebär att tankning med Såifa kortet denna vecka inte är lönsam för oss.

Toppen