• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Brådis

F

F.d. 7747

Guest
:wideeyed:Han var ute i sista minuten , kanske skulle han hämta ut sin nya husbil !
Visserligen var han redan utan körkort men "vem bryr sig "
Saxat ur VKs nätupplaga :
70-åring utan körkort körde i 170

En 70-årig bilförare har dömts till 100 dagsböter för en vansinnesfärd på riksväg 41 söder om Borås i oktober. Farten var tidvis uppe i 170 kilometer i timmen, med omkörningar mot mötande trafik. Mannen körde bland annat om en civil polisbil, och en annan polisbil som försökte hinna före och lägga ut en stoppanordning.

70-åringen uppger att han hade bråttom till en husbilsfirma. Hans körkort var indraget sedan tidigare, uppger lokala medier.
Källa: TT
Publicerad: 22 mars 2011 kl 18.58

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Brådis

Ja, det är inte klokt hur det kan bli när Norrlänningarna får vårkänslor.......:D:D:D

F

F.d. 16087

Guest

Ja det vet väl alla att det är TIDEN då man exponerar sig i trafiken som är farlig.
MVH. Gunnar S

F

F.d. 2577

Guest

Får mig att tänka på serien "Tuffa Viktor". Han är ute och kör, passageraren säger "Det här måste vara mer 50 som hastighetsmätaren visar. Jo det stämmer säger TF "den är graderad i dagsböter"
Leffe

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Han hade åtminstone haft körkort och var dessutom nykter vilket många struntar i heller möter jag en bilist i 170 som är nykter än ett fyllo igen i 90 ( vilket inte slutade så bra eller jo vi lever iallafall . )

Hur många blir man inte omkörda i Tyskland i 170 jo visst det är max 110 på RV40 och överträdelse när det gäller lagen .

Men först år främst hade 70:åringen tjänat mera på att ringa husbilsfirman och sagt att han blir lite sen för att köra in 10 minuter på ett par mil gör man inte så lätt bättre att säljaren fått vänta lite .

Kör försiktigt och utvilade utan att prata i telefon ...

Toppen