• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bränslepump till Fiat ducato

Kejan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
24246
Medlemskap
2024
Någon som vet var jag kan få tag på en dylik runt Karlskrona imorgon lördag?
Lite halvpanik

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, vi måste nog veta årsmodell och variant.
På äldre finns det både bensin och diesel.
På halvgamla med diesel finns det mekanisk insprutning, på nyare än 2001 finns det massor med olika pumpar för elektronisk insprutning och matning fram till nu, men dock endast dieselmotorer.

M.v.h. JANKRO.

Ett långskott......
Eftersom du skriver bara om bränslepump så kan det vara en bränsle/bensinpump du menar till en äldre bensin Ducato???
I så fall så passar en mekanisk bensinpump till en gammal personbil Peugeot 504, men den måste nog beställas och finns säkert inte hemma hos firmor nu för tiden.
Bensinpump Ducato.JPG
Men om vi spinner vidare på den varianten och panikläge så kan du köpa en elektrisk bensinpump för förgasare och kanske bara strappa/naja fast den samt koppla in den till bränsleledningarna från bef. pump bara.
Sedan måste den ha jord/minus till ena sladden och plusmatning till andra.... antingen från ett ställe som får ström när tändningen är på eller också en sladd från plusström, kanske batteriet till en lös strömbrytare inne i bilen och sen ut till pumpens plussladd.
Lämplig bensinpump och lättast att få tag i är nog Biltema.
Denna, klicka på länken.
Skall finnas i lager på Biltema Karlskrona i kundservice, kollat.

Som sagt ett långskott som kanske missar målet helt, men snabbast om det är en bensinpump du letar efter.

Senast ändrad:

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
JANKRO du är ganska fantastisk i ditt sätt att lösa problem. Jo förmodligen är det en gammal bensinare. Finns många kvar de är ofta inte körda så mycket drar mycket bränsle och blev nog ofta stående länge oftast med kortare utflykter på sommaren. Finns nog fortfarande ett och annat fynd att göra i gott skick men man ska ju inte ha tummen mitt i handen.

Kejan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
24246
Medlemskap
2024
Någon som vet var jag kan få tag på en dylik runt Karlskrona imorgon lördag?
Lite halvpanik
Hej o tack för visat intresse.
pumpen är bytt av mig och då går bilen bra………..nej.
Har lämnat den för felsökning och litar på att det blir bra så småningom.
Tack alla

Toppen