Kurtmaier
HBK Medlem
Har en Citroén C25 2,5D från 1985 (diesel) och bränslemätaren funkade utmärkt när jag köpte den och körde hem den.
Däremot var det en del andra elfel som jag försökte fixa när jag kom hem. Massor med kablar som gick till ingenstans och väldigt många som skarvades hit och dit.
(En kabel kunde börja som blå för att sen skarvas till en röd och sluta med en vit....)
Jag skruvade bort instrumentbrädan och drog lite nytt. Mest var det till lyset och kylarfläkten och lite annat.
Allt det löste sig, men när jag var klar så funkade inte bränslemätaren längre.
Antagligen kom jag åt någon kabel som gick till den.
Så min fråga är:
Är det någon som vet vilken kabel/kablar som går till den?
Lite svårt att följa och se vilken som går just till mätaren...
Har ett el-schema, men just bränslemätaren är inte med på det.
Sen kan det ju ha slumpat sig att felet är vid givaren i tanken, men eftersom jag råddade vid instrumentbrädan misstänker jag att felet ligger där.
allt är supertrångt så det är svårt att följa alla kablar. Och då de dessutom byter färg lite här och där så är det inte enklare.
Däremot var det en del andra elfel som jag försökte fixa när jag kom hem. Massor med kablar som gick till ingenstans och väldigt många som skarvades hit och dit.
(En kabel kunde börja som blå för att sen skarvas till en röd och sluta med en vit....)
Jag skruvade bort instrumentbrädan och drog lite nytt. Mest var det till lyset och kylarfläkten och lite annat.
Allt det löste sig, men när jag var klar så funkade inte bränslemätaren längre.
Antagligen kom jag åt någon kabel som gick till den.
Så min fråga är:
Är det någon som vet vilken kabel/kablar som går till den?
Lite svårt att följa och se vilken som går just till mätaren...
Har ett el-schema, men just bränslemätaren är inte med på det.
Sen kan det ju ha slumpat sig att felet är vid givaren i tanken, men eftersom jag råddade vid instrumentbrädan misstänker jag att felet ligger där.
allt är supertrångt så det är svårt att följa alla kablar. Och då de dessutom byter färg lite här och där så är det inte enklare.