• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bränslefilter Fiat

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Läckande bränslefilter på Fiat? Har råkat ut för det två ggr och nu byter man hela filterhuset. Verkstaden säger att detta är ett känt problem. Jag har inte hört talas om detta men kanske andra?
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Beror ofta på att man inte använder rätt verktyg till dessa filterhållare. Finns bra verktyg speciellt för dessa så man inte klämmer sönder dom.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Även med rätt verktyg så krånglade filterhållarna i plast och ofta gick oringen med följd att en stor del av bränslet åkte ur och bärgning blev ett tråkigt alternativ. De nya är i aluminium och filterkåpan är bultad i filterhuset.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Har aldrig bytt själv men hos Fiat service i över 30 år aldrig haft en enda droppe som skulle ha läkt. Kört medeltal 17000 km i året bla i södra Europa.
Kan väl inte vara så vanligt fel har inte heller hört nån annan som skulle blivit drabbad.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Läckande bränslefilter på Fiat? Har råkat ut för det två ggr och nu byter man hela filterhuset. Verkstaden säger att detta är ett känt problem. Jag har inte hört talas om detta men kanske andra?
Detta är ett känt problem på bilar med plastbehållare,efter det bytte FIAT till helmetallfilter(engångs),dom nyaste bilarna har metallbehållare med insatsfilter.
 
Toppen