• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bränsle och vatten i nordnorge

F

F.d. 8502

Guest
Hej
Vi kör mot nordkap och kirkenes på fredag. Är det någon som kan tipsa om bra tankställen ( diesel och vatten) i den norra delen av norge bort mot ryska gränsen
:spinny:

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Sv: Bränsle och vatten i nordnorge

Rent vatten finns i bäckar och älvar. Ta med en vattenkanna, husbilsåkarens viktigaste hjälpmedel.

Ha en bra resa.

Håkan

F

F.d. 8502

Guest

tackar för ditt svar . jag har provat det åtskilliga gånger med gott resultat, dock har jag inte hittat diesel där.

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Inga problem att hitta dieseltappar i Nordnorge. Jag vill påstå att det är
lättare där än på vår sida av gränsen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes nesten ikke noe sted hvor det er mer en 100 km mellom 2 steder å fylle dieseltanken i Norge, så lenge en følger riksveier. Kan ikke si det samme om Sverige nord for E18. Et lite tips, veien ut til Vardø er lang uten bebyggelse og om den ene tappen i Vardø har stengt så kan det bli endel ventetid.

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023

åkte Murmansk till Hammerfest via Kirkenes,Nordkap,Ishavsvägen vatten fanns överallt diesel inga som helst problem.Där lever ju folk så det mesta vi är vana vid finns att tillgå

F

F.d. 8502

Guest

Tackar för ditt svar
Vi har inte varit norr om Narvik såde tär bra med ett forum som detta .Tack.

Toppen