• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Boxstar family - hur får man plats?

Alina5

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
15754
Medlemskap
2025
Hej,
Vi har tittat på en Boxstar Family, 6m lång Plåtis med bred över- och underslaf längst bak. Där skulle vi få plats med barnbarnen, men det finns inte ett enda skåp vid sängarna. Är det någon som har tankar om hur man kan lösa klädförvaringen i en sådan bil? Tacksam för alla uppslag.

F

F.d. 53197

Guest
Sv: Boxstar family - hur får man plats?

Det såg ut att vara några skåp bredvid och under kylen, så där kan man ha en del. Kanske en låda under underslafen? Det fanns några småfack på väggarna vid sängen också - kanske till under- och nattkläder? Om barnbarnen inte är så långa kan de ha sina saker i bagar/plastbackar/korgar el dyl i fotändan på sin säng.
Men visst - gott om förvaringsutrymmen är det inte i en sådan bil! Men imponerande hur mycket de får in ändå! :)

Välkommen till HBK, förresten!

/Jessika

Sintra

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
4446
Medlemskap
2025

Hej

PÅ min Box Star Family från 2012 finns en garderob mellan kylen och köket.
Dessutom finns skåp ovanför matbordet och ovanför förar och passagerarstolarna som rymmer mer än man kan tro.
Utrymmet under understa sängen nås även inifrån och kan användas också.
Ett välutvecklat ordningssinne är en fördel i denna kompakta bil.
Vi två som använder bilen får med oss allt vi behöver...
...inklusive souvenirer från norra Tyskland...
...men sånt ska man ju inte lära barnbarnen...

hälsar Göran

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Tveksamt om en så liten bil fungerar för fler än två, inte endast av utrymmesskäl utan även med tanke på lastvikten?

Men annars är en takbox ett bra sätt att få undan skrymmande och inte alltför tunga saker för att ge plats för kläder inne i bilen. Så fick vi göra i vår förra husbil, en plåtis på knappt 6 m:
IMG_3301 (Large).jpg

aake

Alina5

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
15754
Medlemskap
2025

Tack för tips och råd. Det känns som en stor fördel att ligga under 6 m när man vill vildcampa, så jag får väl lära mig att inte ha med allt :)

Toppen