• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boxerkort i TV

F

F.d. 50262

Guest
Hej Vi har en TV DMTECH 19 tum och vill använda vårt Boxerkort som vi har hemma.
Tyvärr passar inte det in i facket på TV. Pratat med Boxer men dom säger att det inte finns något som passar till just den TV. Har någon annan detta problem och kanske har en lösning?
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.371
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Boxerkort i TV

Boxers ca-modul Ci+ fungerar i Ltc både 1904 och 1906.
Även om apparaterna inte är listade.
Använder det själv.
Krister.
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: Boxerkort i TV

Hej!

Jag har haft två DMTech i vår husbil och till båda har CA-modulen fungerat. DMTech finns visserligen inte listat hos Boxer, men det fungerar.

Med vänlig hälsning

Home-car
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.787
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Boxerkort i TV

DMTech 22" och nuvarande 24" fungerar med Boxer-kortet och CA-modulen.
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Boxerkort i TV

Det finns två olika CA-moduler för Boxer. En för HD-TV och en för "vanlig". På vissa TV fungerar det med vilken som, på andra bara den ena. Men om ditt problem är att CA-modulen inte passar i TVn så måste du kanske testa med en separat digitalbox.

Jag har båda typerna av CA-modul och även en separat digitalbox som du kan få låna och prova med. Använder dom inte längre eftersom jag har parabol på HB nu.
Maila mig i så fall (via HBK) så får du mitt telefonnummer.

Ser att du bor i Kungälv... Jag åker ofta förbi där, närmast nu i slutet på nästa vecka

/ TommyQ
 
F

F.d. 50262

Guest
Sv: Boxerkort i TV

Hej Tommy Q Vill gärna komma i kontakt med dig Många har olika uppfattningar om CA-modulen.
Hälsn Lars Lenning
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Boxerkort i TV

Hej.

Jag har precis fått till min Ltc. När jag började med ett Boxer CI+ så kom felmeddelandet "Denna mottagare stödjer ej CI+". Då bytte jag Boxermodul till föregångaren CI utan + och då fungerade det direkt. Av det kan man dra slutsatsen att vissa mottagare i Ltc inte stödjer de "nya" CA-modulerna. Om det kan bero på vilken mjukvara som finns i tv:n eller om det bara är hårdvaran kan man ju diskutera. Jag har ju iaf inte hittat någon sida angående Ltc där man kan hitta uppdaterade Firmwares.

Hälsningar/Hike
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Boxerkort i TV

Tror inte att du har några HDkanaler på den LTC:n.
Arne.
 
Toppen