• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bossing eller Dohini i Växjö???

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025
Hej!
Vi skall byta fjädrar fram på Eura635 och undrar efter att ha läst alla inlägg - skall man välja den "dyrare" Bossing eller den "billigare" Dohini i Växjö?? Varför i så fall? Finns det annat än priset som skiljer dom åt?
Tacksam för svar

F

F.d. 25011

Guest
Sv: Bossing eller Dohini i Växjö???

Jag har också bytt fjädrar hos Dohini och fått bra service och bemötande.

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024

Vad tar dom på Dohini .Har fått ett pris på min Integra på ett annat ställe ca 6000:- med
svensktilverkade fjädrar och ca 9000:- med fjädrar från Tyskland.

F

F.d. 55256

Guest

Har ingen aning om Dohino men bytte fjädrar hos Bossing och blev imponerad av deras jabb och kunnande. Varje fjäderbyte dokumenteras så varje ny bil som kommer in vägs och jämförs med tidigare byten. Kontroll av hjulinställning som dokumenteras. Provkörning före och efter byte, önskemål om återrapportering efter en tids körning om hur man tycker bilen uppför sig efter bytet. Mycket proffsigt jobb. Rekommenderas verkligen.
Ove.G

F

F.d. 8036

Guest

Måste hålla med Ove, det är mycket proffsigt arbete hos Bossings och som Ove säger, dokumentationen är 100%.
Man jämför också med likadana bilar man tidigare bytt på.
Så t.ex. upptäckte man stor skillnad i belastningen på framaxeln på en annan bil som var där jämfört med tidigare bilar man bytt på.
Varpå man genast åkte tillbaka för att kolla att vägningen verkligen var riktig.

Likaledes kan man välja om man vill ha bästa fjädringsegenskaper eller om man vill ha bilen i absolut våg. Det behöver nämligen inte vara detsamma.

Jag vet i och för sig inte vad andra tar men för mig spelar det ingen roll
Jag använder Bossings till alla dylika arbeten.

Senast redigerad av en moderator:
J

Jimbo

Guest

Bytte hos Dohini i somras. Patrik där va lika noggrann som jag ville och behandlade min ögonsten med öm hand.

Fast pris på Ducato-chassie = 3500:- inkl material.

Jättenöjd =)

eddma

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
981
Medlemskap
2025

Hej, vi var också hos Dohini i sommras och fick kraftigare
fjädrar. Bilen blev 6cm högre i framvagnen.
Är mycket nöjda
med deras arbete, spelar ingen roll om det tar 4-6 timmar
de har ett fast pris. Vi betala 3.500:-
Mvh Eddy & Madde

F

F.d. 53012

Guest

Tror nog att det kvittar vem som gör det för det är inget avancerat arbete det kan dom flesta bilkunniga byta men man har inte tillgång till garage med höjd så man får hålla till ute. Vad jag kan förstå så vill man slå sig in på denna marknad där Bossing har dominerat i denna landsända ett tag, så det är nog bara att välja det billigaste stället enligt min mening. UNder förutsättning att fjäderomfånget är det rätta.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

I förra veckan skulle Bossings montera innerskärmar på vår husbil.
Det visade sig att det skulle bli alltför trångt i hjulhusen med befintliga fjädrar.
Bossings fick därför byta ut framhjulsfjädrarna och dessutom montera innerskärmar.
Jag är mycket nöjd med deras arbete, resultatet blev att husbilen inte är lika stötig som tidigare. Vägljudet har också dämpats en aning.
Jag tycker att jobbet gjordes mycket professionellt och upplever att Bossings slår vakt om att utföra sitt arbete med hög kvalitet.
V-backen :wink:

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024

Vi var till Alvesta och bytte framfjädrar. Vi har 2.2 tons axeltryck. Kostnad 5000:-
Höjde framvagnen ca 7 cm.
/ Frank

F

F.d. 24503

Guest

Hej.
Vi var i Växjö hos Dohini för 2 veckor sen och bytte fjädrar. Höjdes 68 mm framme
nästan ivåg och helt annan bil att köra. Kanonbra bemötande! Supernöjd

Bernt.

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Tack för alla svar!
Det låter som om bägge firmorna gör ett bra jobb och skillnaden inte är så "mycket" mer än priset.
Det avgör i alla fall vårt val, - att ta en liten utflykt till Växjö och besöka Dohini.

Roger&Lana

F

F.d. 25246

Guest

Beställde tid i Växjö tog in offert från båda dessa aktörer det skilljer 6000kr mellan dom. Jisses är bara min åsikt oavsett dokumentation mm mm. betalar jag inte 6 loppor för samma fjädrar.

Lika illa med Östgöta Camping dom skulle utföra det för 6000kr men då kunde dom ej berätta vilken fjäder dom monterar (vikt klass) Som sagt jag åker ner till Växjö och betalar 5000kr fär 2,2tons fjädrar monterat å klart:):)

Toppen