• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Borttagna ställplatser

I

Iveco 35

Guest
Sv: Borttagna ställplatser

Hej när du kommer till en sån plats skriv ner platsen till kontakta oss hjälper webb till att ta bort den.
Olle.

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Det finns redan noterat på många platser att de är stängda eller borta.
Just Källa hamn har denna notering

130612, Peter: Alla husbilsplatser borttagna! Ersatt av privata parkeringsplatser för stugorna.

Ligger ändå kvar.

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Jag har upplevt samma sak och ställde en fråga om det tidigare. Svaret var att man (webbarna?) bedömt det rimligt att de ligger kvar ett tag. Detta för att vi ska kunna se vad som hänt med dem.
Kanske borde de ändå rensas bort, förslagsvis runt varje årsskifte. Främsta nackdelen för egen del är när jag bara kör med navigator. Där har jag ingen information om platserna, typ att de är stängda.

F

F.d. 14324

Guest

nackdelen för egen del är när jag bara kör med navigator. Där har jag ingen information om platserna

coe, du har inte Källa hamn med i din navigator, så i praktiken är det inget stort bekymmer man behöver oroa sig för. ;)
När "Hbk2016" byggs så gallras det bort en del platser där jag, efter att ha läst kommentarerna, bedömt att det med stor sannolikhet är så att platsen verkligen är stängd.

mvh jocke

Senast redigerad av en moderator:

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

coe, du har inte Källa hamn med i din navigator, så i praktiken är det inget stort bekymmer man behöver oroa sig för. ;)
När "Hbk2016" byggs så gallras det bort en del platser där jag, efter att ha läst kommentarerna, bedömt att det med stor sannolikhet är så att platsen verkligen är stängd.

mvh jocke

Går du verkligen igenom listan varje gång med alla kommentarer?!? Du har definitivt för dåligt betalt:yes: och för lite eller för mycket fritid:twitcy:! Allvarligt skojat så är ett förslag att tills platserna tas bort, skriva dom i kursiv stil e.d. så man lätt urskiljer dom.

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

jocke,
är det så att de förnämliga filerna jag laddar hem till navigatorn är rensade så gott det går? Ligger de stängda platserna bara kvar här på våra sidor i informationssyfte?
I så fall är det som du säger inga problem. Jag brukar inför en tripp kika över områdets HBK-platser här först, så jag har nog inte kört bom ännu. Det var mer en tanke att det vore trist att ha med ganska många upphörda platser i navigatorn.

F

F.d. 14324

Guest

Tja, jag försöker i alla fall göra mitt bästa med gallringen, om det blir rätt alla gånger kan man fundera över, det finns en tråd under "Poi till Gps" som heter: Hbk ställplatsfil som GPX samt bilder för vidare konvertering
I den trådens första inlägg kan man hitta redovisningen av de platser jag valt att inte ta med i filen.

Miki, jag behöver inte läsa alla inlägg varje gång, bara de som är uppdaterade och där har jag stor hjälp av Botte42 som serverar en lista på ett silverfat. :)

Det som är absolut jätteviktigt är att ni rapporterar in platser som är stängda och om de förändrats, då hjälper vi varandra att undvika bomkörningar och spruckna planer.

mvh jocke

Toppen