• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

borgholm kommer med ny husbilspolicy

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: borgholm kommer med ny husbilspolicy

Japp då har SCR lagt ribban på hur det ska bli på norra Öland då!

Synd på en annars så trevlig sommarort.

Onekligen dyker då frågan upp igen, vad gör vi som största Husbilsklubb för att bemöta detta?

Först Varberg och nu Borgholm, det kan bara bli fel när SCR ensamt får framföra sina synpunkter.

//Tommy

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Jaha, ska vi gissa vad "SCR-ställplatserna" i borgholms kommun kommer kosta. 180-200kr + el? Jag får kväljningar bara jag hör ställplats och SCR i samma mening. De ska ägna sig åt sina campingar, inget annat!:mad:

Vi ska troligen ägna någon vecka på öland i sommar men det känns som att de trevligaste och mest prisvärda ställplatserna finns i Mörbylånga kommun så de är väl där man får hålla till.

/Per

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Fram för likvärdiga parkeringsavgifter.
Vad är det som gör att det skall vara avgiftsbelagt att parkera en husbil, men gratis för en personbil? Vilka parkeringsavgifter betalar långtradare, där chauffören sover över i bilen och dagen efter lossar sin last?

På hamnplanen i Oskarshamn tar man betalt för husbilar på ena sidan och på andra sidan i står personbilar gratis.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Kopierar in mitt eget inlägg från tråden om Sotenäs, här också.

Detta handlar inte om just Sotenäs utan mer om ställplatser i SCR:s regi.

I söndags var vi i Gränna och där har vi samma förhållande, på den av SCR anordnade ställplatsen Grenna Hamn, stod två husbilar, här kostar det 140 kr (vill jag minnas) och man kan mot betalning fylla vatten och tömma, och man har tillgång till offentlig toalett.

Några meter längre ner mot hamnen finns på höger sida en större parkering som har kommit till på privat mark (efter att dåvarande campingägaren fått Jönköpings Kommun att inte tillåta parkering under natten på den jätteparkering där SCR:s ställplats idag delvis ligger) och här välkomnar man husbilar att parkera för 80 kr, ingen fyllning eller möjlighet att tömma, men man har tillgång till samma offentliga toalett, på denna parkeringen var det ca 20 husbilar.

Något för SCR att fundera på tycker jag.

//Tommy

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Fram för likvärdiga parkeringsavgifter.
Vad är det som gör att det skall vara avgiftsbelagt att parkera en husbil, men gratis för en personbil? Vilka parkeringsavgifter betalar långtradare, där chauffören sover över i bilen och dagen efter lossar sin last?

På hamnplanen i Oskarshamn tar man betalt för husbilar på ena sidan och på andra sidan i står personbilar gratis.

Å andra sidan, enligt det sättet att se på det är det väl ingen skillnad på en personbil med vanligt släp och en personbil med husvagn...

T

Teddi

Guest

de ser ju likadant ut överallt,,men, var finns passiviteten?? har vi fria händer ,?? javisst!!!haha

Toppen