• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Borgholm en husbilsvänlig kommun!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi har nu varit på Skördefesten på Öland.Efter förra årets hårda kritik mot Borgholm från husbilsfolket, så var vi beredda på att det skulle bli både dyrt och dåligt.

Började med att stå på campingen, onsdag till torsdag 175 kr, torsdag till fredag 300 kr, men på fredagen blev vi tvugna att lämna campingen eftersom det var fullt.

Inga problem, fanns massor av ställplatser, bra skyltat, billigt och vissa med viss service.Själva stannade vi på andra sidan gatan från campingen, mitt i stan och till priset av 100 krper natt. Kommunen har ställt iordning en central plats för tömning och fyllning av tankarna.

Förstår att det var kaos 2011, men det var det absolut inte i år. Kanske var det husbilsfolkets protester som skapade de nya förutsättningarna. I sådant fall en bekräftelse på att vi bör agera tillsammans!

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Borgholm en husbilsvänlig kommun!

Var där det var mycket bra med ordnade platser men lugnare mellan torsdag till fredag men mycket folk som vanligt fredag till lördag natt. Vi fick plats på ställplatsen vid 16:15 vilket får anses ovanligt, mycket regn vid 19:00 men fint fyrverkeri vid 21:00 och bra drag i stan efter det. Det är bara att gratulera Borgholm som är lyhörda i motsats till motsvarande orter på västkusten som man helst undviker, pga dåligt mottagande och sämre väder. Inget slår vindarnas och solens ö.

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Borgholm en husbilsvänlig kommun!

Jag måste tillstå att min uppfattning om hur Öland bemöter HB har ändrats totalt efter årets besök på Skördefesten.
Nu undvek vi Borgholm av tidigare erfarenhet men får revidera detta när jag läser inläggen här.

Men nu vet jag bättre:) Det var faktiskt gott om bra ställplatser både i söder och norr.

Toppen