• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordskiva

Marita o Rolle

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
25189
Medlemskap
2024
Jag hade gjort lite annorlunda,börja med och lyft upp bitarna såkallat intrycket,när du får upp dom stjärn av med rakblad.spackla med snickerispackel tills det helt jämt behövs nog 3 gg när det är torrt skrapa av med stämmjärn el dyl laminatets tjocklek gott o väl provlägg bitarna är det bra förlimma låt torka ,limma igen pussla dit bitarna sätt tryck när det är klart tvätta bort spacklet med hett vatten.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Jag hade gjort lite annorlunda,börja med och lyft upp bitarna såkallat intrycket,när du får upp dom stjärn av med rakblad.spackla med snickerispackel tills det helt jämt behövs nog 3 gg när det är torrt skrapa av med stämmjärn el dyl laminatets tjocklek gott o väl provlägg bitarna är det bra förlimma låt torka ,limma igen pussla dit bitarna sätt tryck när det är klart tvätta bort spacklet med hett vatten.
Det är en riktigt bra lösning men kanske inte för min bordskada som är väldigt liten på sin höjd 10 mm x 5mm kanske 3 mm djup från ett hörne på en liten router.
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Lyckades i somras få ett rejält jack i vårt bord (vit högglans laminatskiva)
Lagade det själv med Gelcoatspackel från Biltema som hade exakt samma vita nyans (ibland skall man ha tur...)
Tejpade runt, spacklade och slipade sedan ner lagningen med vattenslipning till nästan osynlighet, i alla fall om man inte vet om var man skall leta...
 
Toppen