• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordskiva

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Klantighet, tappade en router som hamnade med sitt hörne precis så att det blev en skada 10mm lång 5mm djup i bordskivan(se bild) finns det någon som kan ge tips på rep kanske fylla upp med någon typ av lim eller liknande.
 

Bilagor

  • IMG_1541.JPG
    IMG_1541.JPG
    1 MB · Visningar: 118

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Är det trä under ytskiktet, prova med att fukta området. Träet kan resa sig lite och du får en jämnare yta. Ytskiktet kan jag inget om.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag lider med dig.
Jag gjorde samma miss i somras. Hade ett ljus i glasfot i skåpet över bordet och det for givetvis ner på bordet när skåpet öppnades. Det blev inget märke då men jag svor som fasen och var på väg att kasta ut ljuset. På något mystiskt sätt(?) åkte ljuset upp i samma skåp igen senare så nästa gång när ljuset åkte ner så slog det givetvis upp en fint märke i bordsskivan. Hur förbannad man blir på sig själv då är ju inte svårt att gissa... Ljuset flög all världens väg i alla fall..

Hursomhelst, min tanke har varit att borra ett typ 10mm hål från undersidan precis bara upp till laminatet så man kan stoppa in en pinne eller annat mothåll för att trycka upp laminatet i press samtidigt som man limmar med epoxi eller något i sprickan.
Vet dock inte hur bra det blir.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Det ser ju ut som nåt perstorpsskiveaktigt, när inte skadan är större funderade jag på om det kan gå med att liksom fylla ut märket med nåt snabblim eller liknande droppa i nåt så att man kommer upp i jämnhöjd, men vet ej om det fungerar.
Jag lider med dig.
Jag gjorde samma miss i somras. Hade ett ljus i glasfot i skåpet över bordet och det for givetvis ner på bordet när skåpet öppnades. Det blev inget märke då men jag svor som fasen och var på väg att kasta ut ljuset. På något mystiskt sätt(?) åkte ljuset upp i samma skåp igen senare så nästa gång när ljuset åkte ner så slog det givetvis upp en fint märke i bordsskivan. Hur förbannad man blir på sig själv då är ju inte svårt att gissa... Ljuset flög all världens väg i alla fall..

Hursomhelst, min tanke har varit att borra ett typ 10mm hål från undersidan precis bara upp till laminatet så man kan stoppa in en pinne eller annat mothåll för att trycka upp laminatet i press samtidigt som man limmar med epoxi eller något i sprickan.
Vet dock inte hur bra det blir.
Ja inte blir man glad inte, :mad:
 

CarnivalDK

FD HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
28366
Medlemskap
2022
Resin som bruges til både, kan bruges samt eventuelt farves lidt i samme farve, Skaden er ikke så stor heldigvis
 

Inger&Jonas

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
27297
Medlemskap
2025
Lider med er, har gjort likadant. Mitt tips är att ta en limpistol med en ljus stav,fyll hålet låt stelna, ta ett rakblad o skär bort så det blir jämnt med skivan
 
F

F.d. 14536

Guest
Det finns träkitt i bygghandel. Har använt det, blir hårt och går att slipa på.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Kan man se till att trycka upp laminatet samtidigt som man limmar tror jag man får en snyggare fix. Att bara fylla kratern med något blir nog inte så snyggt. Bordsskivan består förmodligen mest av luft.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Gör som Roger skrev. Borra ett hål underifrån. Limma från ovansidan med epoxy. pressa underifrån med en träbit. Torka bortöverfödig epoxy (aceton) kolla att inte aceton förstör laminatet. Du kan sedan om du vill fylla epoxy i hålet underifrån.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Nej, det är fortfarande kvar på min "att göra" lista.
Börja du så får vi se hur det blir:D
 
Toppen