• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordatlas 2008

J

Jarn

Guest
Sv: Bordatlas 2008

Hej glädjen,
det står "Die Downloads für den Bordatlas 2008 werden z.Zt. vorbereitet. Bitte haben Sie etwas Geduld."

Betyder inte det att det ännu inte är klart och man skall ha lite tålamod ?

Jag fattar det som att de filerna som finns just nu, är korrigeringar o hjälpfiler för de CDs som följer med boken.
Min skoltyska kan ha fel, men jag gissar på det.

Dessa filer är bra, men man skall vara uppmärksam att de hänvisar till sidonummer i boken för information.

Har man brått finns filer från 2007 här för Tom-Tom, Garmin m.fl:
Downloads | WoMo Stellplatz Dateien - WoMo-Navigation

// Roland

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Jag har åxå dålig skoltyska. Det finns vad jag förstår fyra versioner, eller......?

Vass bedåjte:

komplett ?

nur Caravan-Stellplätze ?

komplett - Kurzversion ?

nur Caravan-Stellplätze - Kurzversion ?

Kåre

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026

Hej igen,

Vad som finns är ju korddinaternar för ställplatserna inkl sidhänvisning till katalogen. Jag antar att om man klickar på ställplatsen på GPSén så får man även en sidhänvisning?

Någon som är bra på tyska kanske kan hjälpa till att översätta vad som står i länken.

Hälsningar
Glädjen

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag har laddat ner filerna till min Garmin Mapsource.

Jag tolkar det så;

komplett = komplett med alla platser i bokstavsordning (3830 platser)
komplett - Kurzversion = komplett med alla platser i sidoföljd utan kommentarer.

nur Caravan-Stellplätze = Enbart de som även är tillåtna för husvagnar (1084 platser)
nur Caravan-Stellplätze - Kurzversion = Enbart de som även är tillåtna för husvagnar utan kommentarer.

F

F.d. 11346

Guest

Ja-Ja- mensan detta var inte dumt Jag hämtade hem Europa Garmin, längst ned på sidan.Det blev 10297 ställlplatser så nu klarar vi oss ett tag.:D Downloads | WoMo Stellplatz Dateien*-*WoMo-Navigation Ca 80 i Sverige. För er som inte känner till den sidan är det inte så tokigt att få veta..Klicka på home så finns det till andra än Garmin..

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 28371

Guest

Jeg tror at etter å ha lest de instruksjoner som har stått i tidnigen Camping,Cars & Caranvans, samme forlag som utgir Bordatlaset, så menes det ikke at der det står nur Caravan-Stallplatz at det er Stallplatz bare for husvagnar. Det som menes er at om man ønsker å få med de Stellplatzene som tillater både husbiler og husvagnar i motsetning til de som bare tilater husbiler.

Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Solifer S7;

Riktigt, jag skrev så men jag förtydligar; Alla platser är tillåtna för husbilar, medan på vissa är husvagnar inte tillåtna.

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Kan någon förklara för en oinvigd stackar hur det här fungerar?

Jag gav min man en Garmin Nüvi 250 i julklapp. (Jättepraktiskt att ge bort något man själv vill ha..........) Kan jag använda Garmin-filerna som finns att ladda ner till denna?

Hur kommer resultatet att bli? Kommer det att finnas en särskild ikon för ställplatser, eller kommer dom att synas på kartan efterhand som vi förflyttar oss? Om det bildas någon form av lista, kommer den då att vara sorterad på ställplatsens nummer eller på namnet?

Vore tacksam för lite upplysningar innan jag testar själv.

MvH
Smålänning

F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Jag har försökt reda ut hur det funkar i Garmin. Du kan läsa om POI i denna tråd.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t23562/

När det gäller ikon för ställplats så är jag inte säker på att du kommer se den. Förmodligen ser Du bara den om Du har zoomar in kartbilden i GPS:en.

Min GPS sorterar efter avstånd till POI.

Hälsningar
Knausen

Toppen