• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bord på instrumentbrädan

Bobbermange

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
35089
Medlemskap
2025
Hej, det är bara jag igen...
Finns det färdiga "bord" att sätta på instrumentbrädan? Så man kan ha lite mer enkel förvaring tänker jag. Jag har en Hymer Tramp T655 GT -06 och saknar något på instrumentbrädan...

Det går, i dagsläget inte att ha något där utan att det glider ner. Tar tacksamt emot tips på färdiga produkter eller om någon har en annan lösning. Säsongen drar ju snart igång .
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.811
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
En sådan sätter jag på instrumentbrädan när jag kommer fram. Sätter långa delen ner fram i färdriktningen.

Vill inte ha någon ditsatt platta när vi kör pga dubbla airbag...

Blir plant o fint för kaffekoppar och batteri driven lykta

Bordet är billigt och praktiskt. Inköpt efter ett tips här i forumet.

 
Senast ändrad:

Klaus Möhrpahl

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
20083
Medlemskap
2026
 

jerrylena

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Bromölla
HBK-Nr
36171
Medlemskap
2024
Hej, det är bara jag igen...
Finns det färdiga "bord" att sätta på instrumentbrädan? Så man kan ha lite mer enkel förvaring tänker jag. Jag har en Hymer Tramp T655 GT -06 och saknar något på instrumentbrädan...

Det går, i dagsläget inte att ha något där utan att det glider ner. Tar tacksamt emot tips på färdiga produkter eller om någon har en annan lösning. Säsongen drar ju snart igång .
Hej vi har en Tramp 676 gt-06 och saknar också ett bord/liten hylla att ha på instrument brädan, hör gärna av dig om du hittar något. Mvh Jerry Persson Bromölla
 

Sciron

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35357
Medlemskap
2024
Hej,
Detta att ha ett bord på instrumentbrädan är förbjudet när det gäller lastbilar. Böter plus att det skall tas bort.
Har själv sett polis och lastbilschaffis "diskutera" detta. Polisen vann!
Kan kanske ha att göra med modell och storlek.
Så undersök det ordentligt så du åtminstone vet om det är olagligt för husbilar. Så får du "ta chansen" i så fall.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.811
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej,
Detta att ha ett bord på instrumentbrädan är förbjudet när det gäller lastbilar. Böter plus att det skall tas bort.
Har själv sett polis och lastbilschaffis "diskutera" detta. Polisen vann!
Kan kanske ha att göra med modell och storlek.
Så undersök det ordentligt så du åtminstone vet om det är olagligt för husbilar. Så får du "ta chansen" i så fall.
Håller med om bord ditsatta vid färd. Kan vara farligt.

Min passagerar airbag är så stor så oginalklämman för antekningsblock är låst i sitt nedfällda läge för att inte orsaka personskador vid krock. Står info om detta i instruktionsboken.

Det enkla bordet jag länkade om i inlägg #2 tar vi bort och säkrar vid färd. Lätt att ta fram när vi kommit dit vi ska.:mh2:
 

LottaWille

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
36143
Medlemskap
2024
Hej igen, monteringen gick som väntat med lite modifikationer men lutningen blev inte som jag tänkt mig. Jag trodde jag kunde använda utan till att ställa saker på. Fast man kan inte få allt i livet.
 

Bilagor

  • IMG_20230418_170645_074.jpg
    20,7 MB · Visningar: 142
Toppen