• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bor permanet i husbil sedan 2 år

F

F.d. 8696

Guest
Jag har bott i min husbil i två år nu och plötsligt har kommunen fått för sig att man inte kan bo i husbil. Dem vill att jag ska hyra en dyr 1:a istället. Jag har med näbbar och klor fått försvara mitt val av boende. nu undrar jag om fler har haft problem med detta.

F

F.d. 15058

Guest
Sv: Bor permanet i husbil sedan 2 år

Sådant här blir jag så arg på. Vad f*n har kommunen att göra med att du bor i husbil? Sådana här dumheter som gör att man vill lämna Norden och flytta söderut istället.

Om det inte löser sig på annat sätt så kan du väl skriva dig hos en bekant, men fortsätta bo i husbilen?

F

F.d. 25023

Guest

Eller skriv dig på församlingen du bodde tidigare som vi, det rekommenderar skatteverket! Detta har inget att göra om man är med i kyrkan eller inte.

hälsning
jyrki

F

F.d. 410

Guest

För ca 20 år sedan hyrde jag ut en brevlåda till en kille i Stockholmstrakten i en källardörr i huset jag ägde. Han hade bara tillträde till brevlådan. Vill minnas han betalade någon hundring i månaden men han var skriven på adressen. Kanske det är tuffare regler nu.

Anders

F

F.d. 53012

Guest

Sådant här blir jag så arg på. Vad f*n har kommunen att göra med att du bor i husbil? Sådana här dumheter som gör att man vill lämna Norden och flytta söderut istället.

Om det inte löser sig på annat sätt så kan du väl skriva dig hos en bekant, men fortsätta bo i husbilen?

Inga problem för mig om hela sverige bor i husbil men det kan bli problem för dom som i motsats till mig vill köpa husbil och belåna det då kan som vissa bolag vägra eftersom man kan vräka kunden från husbilen. Den tanken att drabbas av det är inte kul, mot att återta en bil.

Toppen