• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bookcrossing

F

F.d. 13113

Guest
.
Snubblade i dagarna över en pocketbok som någon hade placerat ut på stan.

Den var inte borttappad eller vilse... Den var lämnad av någon bara för att bli hittad av någon annan..(i det här fallet av mig). Gratis och fritt för mig att läsa och sedan är det bara för mig att i min tur placera ut den så att någon annan kan hitta den.

Rörelsen heter bookcrossing. Hemsidan finns på BookCrossing - The World's Biggest Free Book Club - Catch and Release Used Books
Svenskt forum på BookCrossing - Forum - Scandinavian

Jag gick genast med (kostnadsfritt) och har redan spridit ut två av mina överblivna pocketböcker så att andra kan hitta dom. (på ett cafe och på en restaurang).
Det kommer att bli flera. Iden är att jag sedan på internet kan följa just mina böckers resa runt i landet allteftersom upphittarna registrerar sina fynd på hemsidan.

När husbilen plockas fram ur sitt vinterförråd (för här i Kramfors är det ju fortfarande snö) då får jag chansen att både placera ut lästa böcker och att hämta upp nya böcker till läsning land och rike runt.

Vill bara tipsa om den här möjligheten för alla att skaffa sig en ny läsupplevelse samtidigt som man är på resande fot och sedan kan man lämna av boken på en ny ort där någon annan kan ha nytta av den.

.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen