• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bokstäverna blev plötsligt mindre

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Antingen har synen förändrats på mig eller så har bokstäverna plötsligt blivit mindre på hemsidan. Det är ju bra om det får plats mer på sidan men det är ju ännu bättre om bokstäverna är så stora att det blir lättläst!

Har jag kommit när någon "knapp" eller vad beror detta på?

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bokstäverna blev plötsligt mindre

Jaha, då har man lärt sig något nytt! Under "Visa" i raden längst upp kan man ändra storleken på sidan genom att zooma in eller ut! Konstigt att jag inte har upptäckt det tidigare! Jag hoppas i alla fall att någon annan, som är lika okunnig som jag, kan ha glädje av denna min upptäckt!

Jappe

D

Deleted member 11118

Guest

Kenth sitter säkert på Gotland och filar på ett sådant kommando, om nu inte Gotland Yard tar honom.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Nej, det är kassören som kan dom kommandona. Han får verkligen pengarna att räcka till ALLT.

T

Teddi

Guest

hur går de kenth?? får vi nån massrabatt på årklykor??:D eller blir de till o ta #borgarmärket# sim??

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jappe! Sedan är tangentbordskombinationen [ctrl-alt-piltangent_ner] eller piltangent_vänster eller höger också väldigt användbar. Då kan man "kringgå" ett ämne! :D

:-/<rister

D

Deleted member 11118

Guest

Lär inte Jappe för mycket på en dag, för hur skall det då sluta:twitcy::twitcy::twitcy:

D

Deleted member 11118

Guest

De är jag som ska ha ditt mail.:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022

Hej!
Jag märkte också häromdagen att texten på hemsidan hade blivit mindre.
/Gunni

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Jag tycker att vi får gå med i GRIS, Gamlas Rätt I Samhället. Verkar som att det är dags nu för finns dom som vill inrätta ättestupan igen!! :twitcy:

Eva

T

Teddi

Guest

precis,,vi gamla måste bevaka våra rättigheter,,därför har ja åtagit mej ordförandeposten i PISS,,Pensionärers Intresse Som Synsam..en förening där det progressiva ock linser underlättar för oss som ser dåligt:D var e ja nånstans??

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Visst är vi gamlingar diskriminerade! Jag ringde vårdcentralen för att få ett läkarintyg för förlängd körkortsbehörighet och fick då veta att jag inte tillhör någon prioriterad grupp utan blev hänvisad till en privatklinik där intyget skulle kosta 800 kronor! Därtill kommer 315 spänn till Transportstyrelsen, tillsammans 1115 kr!

OK! Många av mina gamla kompisar är döda så på ett vis är jag väl prioriterad ändå!

Jappe

F

F.d. 50042

Guest

Jappe!
Jag fick mitt busskort förnyat i 10 år för två månader sededan.
Det kostade inte i närmelsevis vad Du redovisar. Men det är kanske skillnad på Orust och i Göteborg.

Ha de kompis

Bosse

F

F.d. 52918

Guest

Hej Jappe,då har vi råkat ut för samma pris+150.- för fotot
Hälsningar fr Stig:wub::wub:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Visst är vi gamlingar diskriminerade! Jag ringde vårdcentralen för att få ett läkarintyg för förlängd körkortsbehörighet och fick då veta att jag inte tillhör någon prioriterad grupp utan blev hänvisad till en privatklinik där intyget skulle kosta 800 kronor! Därtill kommer 315 spänn till Transportstyrelsen, tillsammans 1115 kr!

OK! Många av mina gamla kompisar är döda så på ett vis är jag väl prioriterad ändå!

Jappe

Jappe!
Tänk på att de gör hörselprov så ta med plastmuggarna.
:D
Skickade själv in sista handlingen för förnyelse i dag.
Läkarbesök 890:- Trafikverket 350:- Foto 220:- körkortstillverkning 150:-
Summa 1610:-
:(
Jag skall kräva hustrun på hälften för att hon får åka med.
;)
//W

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Upprop till uppror!

Dags för pensionärsuppror nu! Eftersom bränslet har blivit så dyrt så kan vi ju köra långsamt och behagligt på vägarna, exempelvis. Får vi inte pensionärsrabatt på tapparna så kan vi ju köra 30-40 där det är 50, 50 där det är sjuttio och 60-70 på 90-vägar! Det skulle nog ge resultat i någon form! Jag har inte så bråttom! Och tänk så många djur som skulle slippa bli överkörda på vägarna!

Jappe

Toppen