• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bokmärke på ett visst inlägg ?

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Detta vet säkert någon i klubben. Ibland läser man ett inlägg som man gärna skulle vilja läsa senare. Finns det någon funktion där man kan lägga ett bokmärke el dyl till det inlägget för senare läsning.

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Bokmärke på ett visst inlägg ?

Jag brukar lägga till en prenumeration på ämnet när jag vill veta var jag ska hitta det igen.
Ett alternativ kan ju vara att kopiera länkadressen till ett specifikt inlägg och spara den länken på ett lämpligt ställe, skrivbordet om det är viktigt eller i en mapp i datorn på ett ställe man kan hitta det igen.

mvh jocke

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

I Explorer är det enkelt att spara adressen till en viss tråd eller inlägg genom att klicka på Favoriter i verktygsfältet, sedan klicka på Lägg till i Favoriter... och den mapp du vill ha adressen i och eventuellt skriva ett nytt namn på favoriten. Har du ingen lämplig mapp för detta skapar du en genom att klicka på Ny mapp i rutan som du får upp när du vill spara en Favorit.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Tack
Trodde det var en funktion på hemsidan där man kunde spara populära sidor under sin egen identitet.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Det absolut lättaste (enligt mig) är att ha som jag, automatisk e-postmeddelande på alla trådar jag prenumererar på, dessutom har jag automatisk prenumeration på att trådar jag postar i.
I min emailklient (Mozilla Thunderbird i mitt fall) har jag en mapp som heter HBK, där hamnar alla notifikationer på nya poster i de trådar som jag prenumenerar på.

Peter :)

coja99

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14184
Medlemskap
2025

Vet inte om det är tekniskt möjligt men jag skulle vilja ha en egen "knapp" lika som Citera Svara Tack som nu finns nedanför resp inlägg där jag sedan via någon smart funktion kan plocka upp de inlägg som jag vill titta på senare.
Trycka på "knappen" "Spara" och sedan via ny funktion få upp de som jag har sparat.
Conny och Monica - snart husbilsägare

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Det du menar Conny med "Spara" knappen är väl något i stil med vad Peter skriver ovan om "Prenumeration". Om jag har förstått rätt så är "Prenumeration" ett mail meddelande så fort någon har kommenterat något i en tråd som jag är intresserad av. Eftersom jag inte klarar av fler mail (får många dagligen), jag har valt att "favoritmarkera" tråden i webläsaren och kan ta upp det när det passar mig. Alla dessa mail håller pa att ta livet av mig... Som Jappe troligen skulle ha sagt "dj.... påfund", skulle jag kunna tänka mig. (sorry Jappe om jag har fel!)

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Det du menar Conny med "Spara" knappen är väl något i stil med vad Peter skriver ovan om "Prenumeration". Om jag har förstått rätt så är "Prenumeration" ett mail meddelande så fort någon har kommenterat något i en tråd som jag är intresserad av. Eftersom jag inte klarar av fler mail (får många dagligen), jag har valt att "favoritmarkera" tråden i webläsaren och kan ta upp det när det passar mig. Alla dessa mail håller pa att ta livet av mig... Som Jappe troligen skulle ha sagt "dj.... påfund", skulle jag kunna tänka mig. (sorry Jappe om jag har fel!)

Jag får också stora lass med mail, men om man lägger in ett filter så hamnar alla intresanta där dom ska. Alla HBK mail hamnar i HBKmappen.

Peter :)

coja99

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14184
Medlemskap
2025

Vad jag är ute efter är att få upp de inlägg som är mest intressanta i en tråd och "maska" av de iof trevliga kommentarer som läggs in.
Möjlighet att slå av/på en funktion, läsa som vanlig eller läsa mina sparade inlägg.
En parallell variant som ska lika ut men med en liten "switch"!
Conny

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Verkar som denna fråga jag väckte verkar vara önskvärt av många här. Kanske något förslag till web ansvariga eller kanske lägga fram det som önskemål till styrelsen. Bara en spara knapp på inlägget som då lagrar en genväg till detta inlägg som sparas till din egen identitet. Får väl skriva ner något. Kanske inte överhuvudtaget inte genomförbart programmeringmässigt, det kanske web ansvariga svara på om man skriver. Bara ett förslag.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Tittar man på andra Comuninities som t.ex. den tyska så är det standardprogramvara (färdigt paket) utan "nya knappar". Skulle kosta förmögenhet för klubben att komplettera med ytterligare en knapp. Vi får nog nöja och anpassa oss enligt Peters svar ovan...

Toppen